تیم کوک: یکی از خطوط تولید کامپیوترهای iMac در امریکا راه اندازی خواهد شد

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
در حال حاضر تقریباً تمام محصولات اپل در کارخانه‌های تولید کننده چینی مانند فاکس کان سرهم می‌شوند، حال تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه‎‌ای که اخیراً با NBC داشته، اعلام کرده که به‌زودی خط تولید کامپیوترهای iMac در ایالات متحده راه‌اندازی خواهد شد.
تبلیغات

تیم کوک در طول مصاحبه خود با NBC گفت:

سال‌ها است که ما در تلاش هستیم تا کارهای بیشتر و بیشتری را در ایالات متحده انجام دهیم. سال آینده، ما یکی از خطوط تولید Mac در امریکا را فعال خواهیم کرد.

او دقیقاً مشخص نکرد که کدامیک از کامپیوترهای مک در خود امریکا اسمبل خواهد شد، اما آن‌ها در تلاش هستند تا وابستگی خود به کارخانه‌های چینی را کمتر کرده و در عوض اشتغال زایی را در کشور خود افزایش دهند.

ازآنجاکه اپل خود کارخانه یا امکانات تولیدی را ندارد، 100 میلیون دلار در یکی از کارخانه‌های شرکای تجاریش که نامش فاش نشده، سرمایه‌گذاری کرده است.

این اقدام اپل به‌دنبال اعلام گوگل نسبت به تولید پخش‌کننده چندرسانه‌ای Nexus Q در ایالات متحده، صورت گرفته است. البته گوگل تولید محصول در کشور خود را آزمایشی اعلام کرد.

احتمالاً شما هم تصور می‌کنید مهم‌ترین دلیل تولید محصولات اپل در چین، نیروی کار انسانی ارزان‌قیمت و هزینه پایین تولید است، اما استیو جابز دلیل آن را در سهولت یافتن مهندسین متخصص و کارخانه‌های پیشرفته تر چینی می‌دانست. توضیحات بیشتر را در مقاله «راز اصلی تولید آیفون در چین از زبان استیو جابز» بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات