12 افزونه‌ برتر فایرفاکس در سال 2012

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
مطالعه 4 دقیقه
کاربران فایرفاکس، شیفته افزونه‌های آن هستند. افزونه یا Add-On، قطعه نرم‌افزاری کوچکی است که به بهبود تجربه وب‌گردی کاربران کمک می‌کند. هر ماه گروهی از موزیلایی‌ها، که عاشق افزونه‌ها نیز هستند، دور هم جمع می‌شوند تا نگاهی به جدیدترین، بهترین و ایده‌آل‌ترین افزونه‌های موجود بیاندازند و بهترین‌های موجود را به دیگر کاربران فایرفاکس توصیه کنند. در ادامه با ۱۲ افزونه برتر فایرفاکس در سال ۲۰۱۲ آشنا خواهید شد که توسط همین گروه انتخاب شده‌اند.
تبلیغات

12 - افزونه Collusion

افزونه ماه دسامبر، جدیدترین افزونه این لیست محسوب می‌شود. که یکی از بهترین ابزارهای امنیتی در فایرفاکس محسوب می‌شود. افزونه Collusion، وب‌سایت‌هایی که از کوکی‌های واسطه برای ردیابی و کنترل وب‌گردی کاربران استفاده می‌کنند را نمایش می‌دهد. این اطلاعات به صورت لحظه‌ای در یک نمودار برای ارتباط و تعامل کاربران دیگر  نمایش داده می‌شود.

11- افزونه URL Fixer

افزونه نوامبر برای کاربران بی‌دقت مناسب است. افزونه URL Fixer، اشتباهات تایپی در URLها را اصلاح می‌کند. برای مثال اگر به اشتباه آدرس google.con را وارد کنید، به کمک این افزونه آدرس به صورت google.com اصلاح می‌شود. در شروع و برای اولین مرتبه، افزونه، اجازه اصلاح URLها را از کاربر می‌خواهد. یکی از کارشناس و بررسی کنندگان این افزونه گفته است که «URL Fixer یک ذخیره‌کننده زمان واقعی است». و در دنیای مدرن چه کسی نیاز به صرفه‌جویی زمان ندارد.

10 - افزونه PearlTrees

پیشنهاد اکتبر، افزونه PearlTrees است. این افزونه برای سازمان‌دهی، ذخیره و به اشتراک‌گذاری همه چیزهایی است که شما در شبکه‌های اجتماعی پسندیده‌اید. رابط‌کاربری منحصربه فرد این افزونه، همه علاقمندی‌های شما را در دستانتان قرار داده و به شما در ساخت مجموعه‌ای دلخواه از این فاکتورها کمک می‌کند.

9 - افزونه TwinBin

افزونه برتر ماه سپتامبر،  TwinBin بود. این افزونه به شما امکان می‌دهد تمام مکالمات توییتری خود را در مرورگر خود داشته باشید. تمام مکالمات توییتری یعنی هرچیز، یعنی ارسال و دریافت پیام، اشتراک‌گذاری لینک‌ها و غیره.

 8 - افزونه Memonic Web Clipper

افزونه منتخب آگوست، Memonic Web Clipper نام دارد که به شما امکان می‌داد هر بخش دلخواهی از یک صفحه وب را انتخاب کرده و آن را ذخیره نموده یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید. افزونه مذکور قادر به انجام این کار در همه دستگاه‌ها و تلفن‌های همراه است. این افزونه به شما کمک‌ می‌کند تا بوک‌مارک خود را با یک دفتر یادداشت خصوصی و آنلاین ترکیب کنید.

 7 - افزونه 360Sport Notifier

افزونه منتخب ماه ژولای، خوراک علاقمندان به ورزش بود. افزونه 360Sport Notifier به شما امکان می‌دهد تمام اطلاعات و بروز رسانی مربوط به تیم محبوب خود را به صورت آنی مشاهده کنید.

6- افزونه Do Not Track Plus

در حال حاضر، فایرفاکس از ویژگی Do Not Track پشتیبانی می‌کند. اما Do Not Track Plus، افزونه ماه ژوئن، این ویژگی را با امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید تکنیک‌ها و ترفندهای در حال اجرا برای مشاهده کاربر را شناسایی کنید.

5- افزونه Cheevos for Firefox

آیا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره موزیلا هستید؟ نمی‌خواهید با داشتن اطلاعات بالا، سطح بالای خود در وب‌گردی را به دیگران گوشزد کنید؟ افزونه ماه می، یعنی Cheevos for Firefox همین کار را برای شما انجام می‌دهد. به کمک این افزونه، به اطلاعات خوبی برای به کارگیری فایرفاکس در همه زمینه‌های آشکار و پنهان آن دست خواهید یافت. این افزونه وب‌گردی شما را سرگرم کننده‌تر خواهد کرد.

4- افزونه Tab Badge

افزونه ماه آوریل، به کاربران برای مدیریت بهتر تب‌ها در مرورگر فایرفاکس، کمک می‌کند. Tab Badge، با دادن هشدار، به شما امکان می‌دهد که هر رخداد تازه در هر یک از تب‌های باز و در حال اجرا را مشاهده کنید.

3- افزونه FabTabs

FabTabs ماه مارس، یک افزونه فوق‌العاده برای کاربران فایرفاکس محسوب می‌شود. این افزونه با گرفتن اسکرین‌شات از وب‌سایت‌هایی که در حال مشاهده هستید و محاسبه رنگ‌ غالب صفحه، رنگ اصلی صفحه وب را شناسایی و در تمام صفحه فعال می‌کند تا علاوه بر داشتن تب‌های شگفت‌انگیز، وب‌گردی میان آن‌ها از نظر بصری نیز آسانتر شود.

2- افزونه All-in-One Sidebar

افزونه فوریه، مخصوص شیفتگان بود، شیفتگان فایرفاکس. افزونه All-in-One Sidebar به شما این امکان را می‌دهد که تمام پنجره‌های باز شده را در سایدبار ببینید و با جابه‌جایی سریع میان آنها، از بی‌نظمی‌های احتمالی جلوگیری کنید. علاوه بر این برای قسمت‌های بوک‌مارک و تاریخچه، پنجره‌های محاوره‌ای خاصی شبیه پنجره‌های بخش دانلود و افزونه‌های در سایدبار نمایش داده می‌شود.

1- افزونه LastPast Password Manager

ژانویه، ماه خوبی برای خانه‌تکانی و سازماندهی است. افزونه این ماه، LastPast Password Manager، به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند. این افزونه به شما در سازماندهی کلمات عبور وب‌سایت‌های مختلف کمک می‌کند تا وب‌گردی شما راحت‌تر و ایمن‌تر از قبل باشد.

مقاله ‌های مرتبط:

  • 10 افزونه فایرفاکس که همه باید داشته باشند
  • معرفی 5 افزونه فایرفاکس برای افزایش بهره وری

شما کدام افزونه را امتحان کرده‌اید؟ آیا افزونه جالب دیگری می شناسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات