Vuzix رقیب تازه عینک‌ هوشمند گوگل

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
چندماهی از معرفی رسمی پروژه محرمانه «عینک گوگل» می‌گذرد، پروژه‌ای که هر چند وقت یک بار ابعاد بیشتری از قابلیت‌های آن آشکار می‌شود، ایده‌ی گوگل در نوع خود بی‌رقیب بود تا این که چند روز پیش شرکت Vuzix که بیشتر در زمینه ساخت عینک‌های عادی فعالیت دارد، اولین رقیب عینک گوگل را با نام تجاری M100 معرفی کرد. با زومیت همراه باشید تا شما را با جزئیات این گجت جدید آشنا کنیم.
تبلیغات

M100 از نظر شکل و حجم بسیار بهتر و راحت‌تر از عینک گوگل به نظر می‌رسد. از لحاظ مشخصات کاربردی نیز فعلا می‌دانیم که این گجت با سیستم‌عامل اندروید 4.0 ساندوریچ بستنی، سازگاری‌ داشته و به وسیله یک بلوتوث در قسمت بالا و یک میکروفون در قسمت پایین که شاید به نوعی رابط کاربری عینک نیز به شمار می‌آید، تجهیز‌شده است. دوربین این عینک از قابلیت عکسبرداری و فیلم‌برداری با کیفیت 720p برخوردار است. قابلیت تشخیص حرکات سر به‌عنوان یکی از قابلیت‌های کلیدی این عینک هوشمند بشمار می‌رود، اما از سوی دیگر امکان اتصال آن به تلفن هوشمند شما، جذابیت آن را دو چندان می‌کند، زیرا از این طریق کاربر قادر خواهد بود پیام کوتاه ارسال کند، تماس تلفنی برقرار کرده یا حتی وبگردی و عکس‌برداری کند. صفحه‌نمایش M100 دارای رزولوشن WQVGA و نسبت تصویر 16:9 است، به عبارتی ساده‌تر استفاده از این عینک همانند تماشای یک صفحه‌نمایش 14 اینچی از فاصله‌ای مناسب خواهد‌ بود.

m100b

ویدئوها و تصاویر ضبط شده توسط این عینک با رزولوشنی معادل 1280×720 ثبت شده‌اند و روی کارت حافظه‌ی Micro CF با ظرفیت 8 گیگابایت قابل ذخیره هستند. هنوز قیمت و زمان دقیقی برای ارائه این عینک از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است‌ ولی انتظار می‌رود M100 در سال 2013 به‌عنوان جدی‌ترین رقیب عینک گوگل وارد بازار شود. البته Vuzix اعلام کرده که کیت مخصوص توسعه‌دهندگان این گجت را تا ماه آینده میلادی با قیمت 999 دلار وارد بازار خواهد کرد.

با توجه به این که پروژه عینک گوگل هنوز هم تا حد زیادی محرمانه باقی مانده و ما به این وضوح چیزی از جزئیات آن نمی دانیم آیا فکر می‌کنید Vuzix بتواند با این عینک هوشمند ایده و حتی فروش گوگل را تحت الشعاع قرار دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات