با سرویس‌های جدید ایرانسل آشنا شوید: چتر وایمکس، سیم‌کارت نانو، مکالمه ویدیویی، فروشگاه چهارسو و سرویس اطلاعات شهری

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
مطالعه 4 دقیقه
ایرانسل در مراسم سالروز ششمین سالگرد راه‌اندازی شبکه خود که در گزارش زومیت جزئیات آن را مشاهده کردید از چهار سرویس جدید پرده برداری کرد. در این مقاله به معرفی سرویس‌های چارسو، سرویس اطلاعات شهری،‌ چتر وایمکس، مکالمه ویدیویی و سیم‌کارت نانو ایرانسل می‌پردازیم که قرار است همگی تا پایان سال جاری عرضه شوند.
تبلیغات

چهار سو فروشگاه اپلیکیشن ایرانسل

چهارسو پورتال برنامه‌های کاربردی یا App Store خواهد بود که پاسخی به روند ورود گوشی‌های هوشمند به بازار است که با ورود آنها نیاز به برنامه‌های کاربردی افزایش می‌یابد. ایرانس ادعا می‌کند که با راه‌اندازی چهار سو بستری ایجاد می‌شود که شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار بتوانند محصولات خود را به طیف وسیع کاربران ایرانسل بفروش برسانند.

براساس اطلاعات دست و پا شکسته‌ای که ما توانستیم از مسئولین ایرانسل بدست آوریم، این سرویس قرار است، نرم‌افزارهای اندروید و سیمبین را در خود جای دهد. شاید پلتفرم‌های دیگر مانند جاوا نیز در چهارسو مدنظر قرار داده شوند اما قرار نیست در این فروشگاه نرم‌افزارهای iOS ارائه شوند.

6thIrancell zoomit 72

سرویس اطلاعات شهری

سرویس اطلاعات شهری به شهروندان این امکان را می دهد تا بتوانند شرکت، فروشگاه یا موسسه ارائه دهنده خدمات و محصولات مورد نظرشان را جستجو کرده و اطلاعات مربوط به آنها را دریافت نمایند یا با انتخاب یک نقطه بر روی نقشه، اطلاعات مربوط به شرکت ها و موسسات نزدیک به آن نقطه را مشاهده کنند.

این سرویس امکان جستجوی اطلاعات ضروری از قبیل مراکز درمانی، جستجوی پیشرفته اطلاعات، دریافت نتایج جستجو شامل آدرس یا نقشه محل و اطلاعات مورد نیاز از طریق پیام کوتاه و پیام چند رسانه ای و امکان افزودن نقاط مورد علاقه را داراست.

با استفاده از سرویس اطلاعات شهری شرکت‌ها نیز می‌توانند از طریق پورتال نما نسبت به ثبت نقاط تجاری و اداری خود اقدام کنند.

hamrah irancell

چتر وایمکس ایرانسل

چتر وایمکس ایرانسل نیز برای استفاده از سرویس اینترنت در محیط‌های عمومی و استفاده از قابلیت وای فای لپ‌تا‌پ‌ها و گوشی‌ها راه‌اندازی شده است. ایرانسل اعلام کرد که در صورت دریافت مجوزهای قانونی آماده ارایه این سرویس است.

این سرویس می تواند خلاء موجود در دسترسی به اینترنت پر سرعت بی سیم در محیط‌های عمومی را برطرف کند.

چتر وایمکس ایرانسل قرار است در محیط هایی چون رستوران ها و کافی شاپ ها، مراکز آموزشی و دانشگاهی، و حتی ادارات و بیمارستان ها، امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را برای کاربران فراهم کند.

سیم کارت نانو و NFC ایرانسل

مسولین ایرانسل وعده دادند تا نانوسیم کارت‌های این سرویس‌دهنده مخابراتی با برگزاری نمایشگاه تله‌کام به صورت گسترده عرضه خواهند شد.

6thIrancell zoomit 76

اما محصول جذاب دیگری که در ششمین کنفرانس سال‌روز فعالیت ایرانسل معرفی شد، سیم‌کارت با قابلیت NFC داخلی بود. ایرانسل اعلام کرد که توانایی و آمادگی ارائه سیم‌کارت با NFC داخلی را دارد و منتظر است تا فروشگاه‌ها و اماکن عمومی به سیستم‌های پرداختی NFC تجهیز شوند. نماینده ایرانسل به زومیت گفت که سیم‌کارت NFC ایرانسل هر تلفن هوشمند و غیر هوشمندی را به فناوری NFC تجهیز کرده و امکان پرداخت امن را میسر می‌کند. زمان دقیقی برای ورود این سیم‌کارت‌ها اعلام نشد، ایرانسل منتظر است تا بستر و پشتیبانی اماکن عمومی از NFC شکل بگیرد.

مکالمه ویدیویی و کنفرانس ویدیویی

ایرانسل بستر تازه‌ای را برروی شبکه وایمکس خود ایجاد کرده که از طریق آن کاربران عضو این شبکه می‌توانند با یکدیگر کنفرانس ویدیویی چند نفره یا مکالمه ویدیویی دو نفره برقرار کنند. برای استفاده از این سرویس کاربران نیاز به اینترنت نداشته و ارتباط ویدیویی از طریق شبکه داخلی وایمکس ایرانسل انجام خواهد شد.

6thIrancell zoomit 74

زمان دقیق نهایی شدن سرویس مکالمه ویدیویی نیز اعلام نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات