تبدیل نمایشگر معمولی به سه بعدی بدون نیاز به عینک با استفاده از محصول جدید سونی

چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی صفحه های تولید کرده که قادرند نمایشگر دو بعدی نوت بوک ها را به سه بعدی بی نیاز از عینک تبدیل کنند. این صفحه ها به راحتی روی نمایشگر قرار می گیرند و بدون اینکه تغییری در ظاهر دستگاه ایجاد کنند، تصویر دو بعدی را به سه بعدی تبدیل می کنند. در ادامه زمان عرضه و مشخصات کلی این صفحه های مبدل سه بعدی را مشاهده می کنید.
تبلیغات

در نمایشگاه IFA برلین، سونی از صفحه هایی با ضخامت 3 میلیمتر بر روی نمایشگر نوت بوک های معمولی استفاده کرده بود و صفحه نمایش این نوت بوک ها را به سه بعدی تبدیل کرد. البته سه بعدی بدون نیاز به عینک.

این صفحه ها روی لپ های 15.5 اینچی سری S سونی مورد بررسی قرار گرفتند. پس از قرار گرفتن صفحه روی نمایشگر لپ تاپ، تغییر زیادی در ظاهر دستگاه مشاهده نمی شود.

sony3d-sheet-news-1

گزارش ها حاکی از این است که این محصول در ماه اکتبر همزمان با ارائه نوت بوک 15.5 اینچی سری S سونی با نام VAIO VPCSE1Z19E ، به بازار عرضه می شود ولی هنوز مشخص نیست چه لپ تاپ هایی مجهز به این ورقه نمایشگر سه بعدی خواهند بود و آیا این ورقه ها روی همه لپ تاپ های معمولی قابل نصب هستند یا خیر؟

این ورقه تنها 3 میلیمتر ضخامت دارد و برای مشاهده تصاویر سه بعدی در آن نیاز به هیچ عینکی ندارید. اما اگر از این صفحه برای سه بعدی کردن صفحه نمایش دو بعدی استفاده کنید می بایست در زاویه مناسبی نسبت به نمایشگر قرار گیرید تا تصاویر سه بعدی را بخوبی مشاهده کنید.

. این صفحه ها با استفاده از WebCam لپ تاپ شما، وضعیت مکانی چشمان شما را نسبت به نمایشگر بررسی کرده و تصویر مناسب را برای شما فراهم می کنند. سر شما باید فاصله ای بین 11.8 تا 39.3 اینچ از لپ تاپ فاصله داشته و زاویه افقی دید 60 تا 120 درجه باشد.

این صفحه مبدل سه بعدی فعلا تنها در سایز 15.5 اینچی تولید خواهد شد. بنابراین اگر به تکنولوژی سه بعدی علاقه مندید و قصد خرید لپ تاپی با صفحه نمایش سه بعدی دارید، می توانید تا ورود این محصول به بازار کمی تامل کنید. قیمت این صفحه در سایز 15.5 اینچی تنها 200$ دلار خواهد بود.

منبع: TomsHardware

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات