زومیت به سرور اختصاصی انتقال یافت: تجربه زومیت در انتخاب میزبان

یک‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲
مطالعه 4 دقیقه
قصد داریم در رابطه با تجربه زومیت در انتخاب هاست‌های ایرانی و خارجی بگوییم.
تبلیغات

یک سال و اندی پیش زمانی که زومیت متولد شد و فعالیت خود را در فضای مجازی وب آغاز کرد تعداد بازدیدکنندگانش آنقدر کم بود که یک هاست اشتراکی نیز به خوبی از پس میزبانی زومیت برمی‌آمد. اما رفته رفته و با استقبال کاربران دوست داشتنی، پس از حدود 4 ماه، بار وب سایت برروی سرور آنقدر زیاد شد که مجبور به انتخاب سرویس بهتر و نقل مکان به سرور مجازی (VPS) شدیم.

در ابتدای کار سرور مجازی تا حدودی راضی کننده بود ولی پس از کمتر از 6 ماه و با افزایش ترافیک سایت، باز کردن زومیت برای کاربران آزاردهنده شد تا در نهایت بالاخره زومیت برروی یک سرویس ایده آل به میزبانی سرورهای آنلاین هاست قرار گرفت.

وب سایت زومیت در ابتدای کار، فعالیت خود را به میزبانی سرویس های اشتراکی هاست امریکایی IX Webhosting آغاز کرد. IX Webhosting یکی از معتبرترین سرویس دهندگان میزبانی وب در دنیا است که پشتیبانی آنها زبان زد خاص و عام می باشد. متخصصین این شرکت در زمان میزبانی وب سایت زومیت بهترین پشتیبانی و خدمات را به ما ارائه کردند اما متاسفانه به دلیل افزونی مشتریان این شرکت و تعداد بالای دامنه های قرار گرفته برروی هر کدام از سرورها، سرعت و بازده سرویس های اشتراکی قابل قبول نبود.

به همین دلیل و با توجه به افزایش تعداد بازدیدکنندگان زومیت و پیشنهاد کارشناسان IX Webhosting، به سرور مجازی (VPS) این شرکت روی آوردیم. جابجایی به سرور مجازی با سرعت انجام شد ولی پس از گذشت سه روز متوجه شدیم که بازده سایت تغییر چندانی نکرده است و باز هم در زمان اوج ترافیک به مشکل بر می خوردیم. در نتیجه و پس از مذاکره با کارشناسان IX متوجه شدیم که این شرکت مقدار استفاده از پردازنده را به 25 درصد برای هر VPS محدود کرده است.

خوشبختانه IX Webhosting در صورت عدم رضایت مشتری در 30 روز اول سرویس کل مبلغ پرداختی و پس از آن نیز با کسر تعداد روز استفاده شده از سرویس، مبلغ باقی مانده را باز می گرداند. پس پول خود را پس گرفتیم و به تحقیق و جستجوی سرویس جدید افتادیم.

پس از کمی گشت و گذار و با توجه به محدودیت زمانی، از سرورهای امریکایی IX Webhosting به سرورهای کانادایی MyHosting روی آوردیم. MyHosting خیلی سریع سرور مجازی را در اختیار ما قرار داد و تا مدتی توانستیم با خیال نیمه راحت به فعالیت خود ادامه دهیم البته در زمانی که تعداد بازدید کنندگان همزمان زومیت بیشتر از حدود 400 نفر می رسید، این VPS نیز جز تسلیم شدن چاره ای نداشت.

متاسفانه پشتیبانی MyHosting بسیار ضعیف بود و به هیچ وجه نمی توان آن را با IX Webhosting مقایسه کرد. از طرفی اختلاف زمانی بسیار زیاد ایران با کانادا نیز آنقدر زیاد بود که هر وقت به مشکل برمی خوردیم مجبور بودیم چند ساعتی منتظر بمانیم (البته معمولا تماس های تلفنی ما را زودتر به نتیجه می رساند ولی هر تماس تلفنی با کانادا  هزینه بردار بود.)

به هر حال پس از گذشت 6 ماه بار دیگر باز کردن وب سایت زومیت برای کاربران مشکل و آزاردهنده شد به همین دلیل ما بدنبال چاره و تغییر سرویس بودیم از طرفی Myhosting برخلاف IX در طول زمان قرارداد و در صورت عدم تمایل مشتری پول مشتری را باز نمی گرداند در نتیجه ما تقریبا نصف مبلغ قرارداد را از دست دادیم.

ما از تجربه هاست های مختلف خارجی دریافتیم:

  • اختلاف زمانی بین ایران با میزبانان خارجی باعث ایجاد پشتیبانی ضعیف و تاخیر در پاسخ از جانب سرویس دهنده ها می شود.
  • از آنجایی که اکثر کاربران زومیت در ایران می باشند و فاصله تاخیر شبکه بین ایران و هاست های خارجی حدود 350 میلی ثانیه است با انتخاب هاست ایرانی تاخیر شبکه به زیر 80 میلی ثانیه می رسد و در نتیجه سرعت باز شدن سایت برای کاربران ایران چندین برابر می شود.
  • سرویس اشتراکی هاست های خارجی به دلیل تعداد زیاد مشتری معمولا شلوغ می باشند و قادر به سرویس دهی به حداکثر 3,000 بازدیدکننده در روز می باشند.
  • سرورهای مجازی (VPS) بهتر از سرویس های اشتراکی عمل می کنند و برای سرویس دهی به حداکثر 8000 تا 10000 بازدیده در روز مناسب می باشند. اما به دلیل اشتراکی بودن منابع سخت افزاری سرور، کیفیت سرویس به میزان استفاده VPS های دیگر بستگی دارد.
  • به دلیل ارزانی اینترنت در کشورهای خارجی نسبت به ایران پهنای باند هاست های خارجی به مراتب بیشتر از سرویس های ایرانی است.

انتخاب نهایی زومیت، سرویس منتخب

در نهایت پس از تحقیق و بررسی گزینه های مختلف تصمیم به استفاده از سرور اختصاصی از یک میزبان ایرانی گرفتیم تا هم مشکل فاصله زمانی و تاخیر شبکه حل شود و هم منابع سخت افزاری بیشتری در اختیار داشته باشیم. پس از مذاکره با سرویس دهنده های مختلف، آنلاین هاست نظر ما را به خود جلب کرد و بالاخره از سه هفته گذشته وب سایت را به سرور اختصاصی انتقال دادیم. از زمان شروع همکاری با آنلاین هاست کارشناسان این شرکت کلیه نیازهای مرتبط را به خوبی پوشش داده اند و همواره در کنار ما حضور دارند. سرور اختصاصی اجاره شده نیز به خوبی نیازهای پرتال زومیت را برآورده کرد. حال به لطف قدرت و سرعت بی نظیر سرور آنلاین هاست، وب سایت زومیت با سرعت بسیار بالاتری باز می شود و قادر است بیش از 100 هزار بازدیدکننده در روز را پوشش دهد.

مزایایی که ما را مجاب به انتخاب آنلاین هاست کرد عبارتند از:

  • پشتیبانی حرفه ایی، ارتباط صمیمانه و در عین حال فنی کارشناسان آنلاین هاست و مسئولیت پذیری آنها در زمان بروز مشکل
  • تاخیر زمانی بسیار کم شبکه به دلیل قرار گیری سرورها در دیتاسنترهای کشور
  • تعرفه های ارزان تر نسبت به اکثر سرویس دهندگان میزبانی ایرانی 

در نهایت اگر تمایل دارید وب سایت شخصی خود را راه اندازی کنید و برای شروع به یک هاست اشتراکی با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت نیاز دارید زومیت به شما آنلاین هاست را پیشنهاد می کند. چون آنلاین هاست برخلاف هاست های خارجی برروی هر سرور تعداد محدودی وب سایت را قرار می دهد به همین دلیل کاربران از کیفیت مطلوب سرویس این شرکت بهره مند می شوند.

از طرفی در صورتی که از سرویس آنلاین هاست راضی نبودید می توانید تا 7 روز پس از عقد قرارد کل وجه پرداختی خود را پس بگیرید. آنلاین هاست علاوه بر سرویس های اشتراکی، خدمات ثبت دامنه، سرورهای مجازی و اختصاصی نیز دارد که با مراجعه به وب سایت این شرکت می توانید اطلاعات کامل را بدست آورید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات