کنفرانس F8: نحوه نمایش و جستجوی اطلاعات در فیس بوک دگرگون می شود

جمعه ۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
مطالعه 4 دقیقه
فیس بوک در کنفرانس اختصاصی F8 از تغییرات اساسی در این شبکه اجتماعی خبر داد و از قابلیت های جذابی همچون Timeline و Open Graph پرده برداری کرد. این تغییرات مربوط به نحوه نمایش اطلاعات کاربر و پیدا کردن محتوای جدید در این شبکه اجتماعی است. مارک زوکربرگ مدیرعامل فیس بوک Timeline را "داستان زندگی شما" توصیف کرد و آن را اساسی ترین تغییر در نحوه نمایش اطلاعات کاربر در بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا دانست. در ادامه اطلاعات کامل در مورد قابلیت های جدید فیس بوک را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

خط زمان – Timeline

زوکربرگ در مورد Timeline چنین گفت: Timeline که در حال حاضر بصورت آزمایشی فعال است به نحوی طراحی شده که کاربر را به زندگی واقعی باز گرداند این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا کل داستان زندگی خود را در یک صفحه به نمایش بگذارد.

Timeline اساسی ترین قابلیت جدید فیس بوک است و نحوه نمایش اطلاعات کاربران را بطور کامل متحول می کند. Timeline به کاربر امکان، اضافه کردن عنوان مجازی، دسترسی به کلیه Appها و نمایش تمام تصاویر را می دهد. در Timeline کلیه اطلاعات کاربر در قسمت پایین سمت چپ قرار می گیرد (شبیه به Wall امروزی) و در قسمت راست هم یک خط زمان (Timeline) وجود دارد که پست های متفاوت را براساس معیارهای مختلف دسته بندی می کند. یک قست بسیار بزرگ نیز به نام Cover Photo در بالای صفحه قرار داده می شود. این روش برای این طراحی شده که کاربر به راحتی به پست های مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

زوکربرگ اعلام کرد که در حال حاضر Timeline برای کاربران موبایل فعال شده است.

در Timeline کاربران قادر خواهند بود تمام موارد که به تازگی به اشتراک گذاشته شده اند را مشاهده کنند. اگر برروی سال کلیک کنند به سمت پایین اسکرول شده و کلیه موارد اشتراک گذاشته شده در سال را مشاهده خواهند کرد. کاربر می تواند موارد اشتراک گذاشته شده در یک ماه را نیز مشاهده کند. کاربر همچنین می تواند با ماوس برروی یک زمان خاص کلیک کرده و عکس، متن و یا هر مورد دیگری که تمایل دارد را به آن زمان خاص اختصاص دهد.

علاوه بر موارد فوق، آیتم های که در Timeline پست شده اند برروی یک نقشه نیز نمایش داده می شوند تا کاربر بصورت بصری نیز بتواند موارد را مشاهده کند. این نقشه توسط Bing مایکروسافت ساخته شده است.

در حال حاضر Timeline بصورت بتا و آزمایشی فعال است و تولید کنندگان نرم افزار به زودی قادر به استفاده از قابلیت های جدید خواهند بود.

تلگراف، Open Graph

زوکربرگ پس از معرفی Timeline به معرفی قابلیت جدیدی به نام تلگراف (Ticker) پرداخت که بخشی از شبکه اجتماعی جدید Open Graph خواهد بود. زوکربرگ ایده اصلی Open Graph را "[highlight class="green"]"کلاس کاملا متفاوتی از نرم افزارهای اجتماعی" دانست.

Facebook Open Graph

Open Graph و Ticker به آهستگی راه اندازی خواهند شد تا تولید کنندگان نرم افزار (App) فرصت کافی برای ساخت نرم افزارهای مختلف برای Timeline را داشته باشند اما زوکربرگ اعلام کرد که برخی از قسمت های Open Graph که به کاربران امکان پیدا کردن محتوای چند رسانه ای مانند موزیک، فیلم، سریال های تلویزیونی و اخبار را می دهد به زودی در دسترس خواهد بود.

سال گذشته، زوکربرگ گفت: فیس بوک از Open Graph پرده برداری خواهد کرد و اعلام کرد که Open Graph نقشه ای است که کاربر را به جهان متصل می کند و کاربران می توانند به هر چیزی که می خواهند و به هر روشی که دوست دارند متصل شوند.

زمانی که یک کاربر پستی را به اشتراک می گذارد، پست مورد نظر در قسمت News Feed قرار می گیرد اما وقتی کاربر یک مورد را در Open Graph قرار می دهد این مورد وارد تلگراف (Ticker) و Timeline می شود ولی در News Feed قرار نمی گیرد. Open Graph محلی است که تمام تجربیات و بیانات کاربر در فیس بوک را جاری می کند. در ابتدای کار Open Graph فعالیت های کاربر مانند گوش دادن به موزیک، تماشا کردن فیلم و یا خواندن کتاب و آشپزی کردن را به اشتراک می گذارد.

مدیرعامل و موسس فیس بوک در F8 گفت انتظار دارد این قابلیت، کاربران و تولید کنندگان نرم افزار را قادر سازد تا کلاس جدیدی از نرم افزارهای اجتماعی را تولید کنند که تا بحال مشاهده نشده است. این موارد می تواند شامل موزیک، فیلم، کتاب، برنامه های تلویزیون و هر چیزی که به زندگی بشر مرتبط است باشد تا کاربر بتواند از طرق مختلف احساس خود را بیان کند.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات