بزرگترین موفقیت های اپل در زمان مدیریت استیو جابز

شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
بدون شک خلاقیت استیو جابز و تصمیم های صحیح او مهمترین عوامل موفقیت اپل می باشند. استیو جابز، اپل را از یک شرکت معمولی به یکه تاز فناوری، بزرگترین تولید کننده تبلت، تلفن هوشمند و پخش کننده موسیقی تبدیل کرد. متاسفانه استیو جابز به دلیل مشکلات جسمی و بیماری شدید مجبور به ترک اپل شد و جای خود را به Tim Cook داد. در این مقاله 10 موفقیت بزرگ اپل را در زمان فرمانروایی استیو جابز مرور می کنیم.
تبلیغات

تاسیس اپل سال 1976

استیو جابز در سال 1955 به دنیا آمد او در سال 1976 یعنی در سن 21 سالگی با یکی از دوستان خود، Steve Woziak شرکت اپل را تاسیس کرد.

شما استخدام می شوید سال 1983

پس از گذشت چند سال متلاطم، اپل به یک مدیرعامل جدید نیاز پیدا کرد سپس استیو جابز مدیرعامل شرکت پپسی، John Scullery را با این جملات راضی کرد تا شرکت اش را ترک کند و به اپل بپیوندد: "دوست داری تا انتهای عمرت به فروش آب و شکر بپردازی یا با من همراه شوی و جهان را تغییر دهی؟ " پس از آن John Scullery مدیریت اپل را قبول کرد.

موفقیت بدون اپل سال 1985

استیو جابز در 2 سپتامبر 1985 و پس از چندین سال مدیریت اپل در مقابل اعضای هیئت مدیره شرکت ایستاد و اعلام کرد "من در این رابطه بسیار فکر کرده ام و تصور می کنم الان زمان آن فرا رسیده تا به زندگی خودم بپردازم. من الان 30 سال سن دارم." او سپس استعفا داد و این بار برروی ایده های مختلف در زمینه نرم افزار فعالیت کرد و در سال 1989 یک کمپانی جدید به نام NeXT را فعال کرد. او قصد داشت نسل جدید کامپیوترهای شخصی را تولید نموده تا اپل را شرمنده کند. ولی این موضوع هیچ وقت محقق نشد و پس از گذشت 8 سال تلاش شرکت Next بخش سخت افزار خود را در سال 1993 تعطیل کرد و جابز متوجه شد که نمی تواند صنعت سخت افزار را متحول کند. اما استیو جابز بخش نرم افزار شرکت را توسعه داد و سیستم عامل NextStep را براساس فناوری روز آن زمان یعنی OOP – Object Oriented Programming توسعه داد. شرکت NexT در سال 1997 توسط اپل خریداری شد.

استیو جابز در سال 1986 بخش کامپیوتری شرکت Lucasfilm را خرید و آن را به یک شرکت مستقل به نام [highlight class="red"]Pixar تبدیل کرد. پیکسار که با تولید فیلم Toy Story که توسط Walt Disney منتشر شد بسیار محبوب شد و عنوان پرفروش ترین فیلم انیمیشن زمان خود را کسب کرد. در مجموع برای استیو جابز حدود 1.5 میلیارد دلار درآمد بدست آورد.

استیو جابز یکی از موسسین و عضو هیئت مدیریه شرکت نرم افزاری NeXT Software بود که بعد ها در سال 1997 توسط Apple خریداری شد. قبل از تاسیس NeXT استیو جابز یکی از موسسین و رئیس هیئت مدیریه Apple Computer بود. او اپل را با محصولاتی همچون Apple II، Macintosh و چاپگر LaserWriter به یک شرکت 2 میلیارد دلاری تبدیل کرد.

جابز به اپل بازگشت سال 1997

استیو جابز به عنوان مدیرعامل موقت به اپل بازگشت و بلافاصله Newton, Cyberdog و OpenDoc را متوقف کرد. کارمندان اپل از دیدار با جابز و اخراج شدن بیم داشتند. اما در همین زمان یک طراح بریتانیایی به نام Jonathan Ive با اطمینان و بدون ترس به سمت جابز آمد. ارتباط بین Ive و اپل باعث خلق محصولات زیبا و متفاوت و محبوبیت و فروش محصولات اپل گردید.

ساخت کامپیوترهای رومیزی فوق العاده زیبا سال 1998

اپل در سال 1998، طراحی کامپیوتر را تغییر داد و آن را زیبا و قابل قبول برای انسان های عادی کرد. در پنج ماه اول عرضه کامپیوتر رومیزی iMac G3، اپل بیش از 800,000 دستگاه از آن را بفروش رساند. در این زمان اپل مجددا متولد شد.

iPod صدای موزیک را تغییر داد سال 2001

اپل شاخه جدیدی را به لیست محصولاتش اضافه کرد. با فروش بیش از 250 میلیون دستگاه، پخش کننده موسیقی اپل، iPod تبدیل به یک نماد شد. iPod در حال حاضر محبوب ترین پخش کننده موسیقی دنیا است.

تلفن رویایی در سال 2007

استیو جابز تصمیم به تولید تلفن همراه گرفت. اپل تلفن متفاوت و فوق العاده زیبای iPhone را ابداء کرد، تلفنی که باعث تحول در تلفن های هوشمند گردید و الگو اصلی تمام تولید کننده های تلفن شد.

شروع کار App های عظیم سال 2008

زمانی که iOS برای تولید نرم افزار در دسترس تولید کننده ها قرار گرفت ساخت Appهای iPhone آغاز شد تا جایی که در حال حاضر بیش از 16 میلیارد نرم افزار در App Store اپل وجود دارد.

برگشت به جنگ سال 2009 تا 2011

استیو جابز در سال 2003 دچار سرطان لوزالمعده شد. جابز پس از معالجات از شرر سرطان رها شد و به زندگی عادی برگشت اما در سال 2009 سرطان دوباره به سراغ او آمد و حدود 6 ماه درگیر درمان بود و پس از پیوند کبد، مجددا به کار خود برگشت و در همین زمان iPhone 4 و تبلت iPad را معرفی کرد. در سال 2011 و در زمان یک مرخصی درمانی دیگر او مجددا به اپل بازگشت و iPad 2 را معرفی کرد.

حقیقت را آنطور که هست بیان کن سال 2010

زمانی که یکی از مشتریان اپل به نام Aram به استیو جابز ایمیل زد و اعلام کرد زمانی که آیفون 4 خود را به صورت خاصی در دست می گیرد آنتن دهی آن به شدت کم می شود، استیو جابز به او در چند کلمه پاسخ داد "فقط از دست گرفتن تلفن به آن شکل پرهیز کن"

استیو جابز ما به تو احترام می گذاریم و به خاطر تلاش ها و ابداعاتت سپاسگذاریم.

منبع: T3 Sep 2011

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات