حمل و اجرای برنامه های قابل حمل در فلش مموری

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
چه ابزاری می تواند قابل حمل تر از یک لپ تاپ، تبلت و یا تلفن همراه باشد؟ یک حافظه فلش. اگر شما می خواهید دسترسی آسان به برنامه های کاربردی مانند فایرفاکس، مرورگر وب و غیره داشته باشید و تمایل ندارید نرم افزارها را برروی کامپیوتر نصب کنید یعنی تنها با اجرای یک فایل، کل برنامه مورد نظر شما اجرا شود، تنها وسایلی که نیاز دارید یک فلش مموری و یک دستگاه رایانه می باشد.
تبلیغات

دراین بخش ما به شما آموزش خواهیم داد که چطور برنامه های دلخواهتان را بر روی فلش مموری کپی کنید و سپس بدون نیاز به نصب، برنامه ها را برروی کامپیوترهای مختلف اجرا کنید.

1) نرم افزار PortableApps 2.0 PR1.1 platform را از تارنمای PortableApps.com دریافت کنید.

2) فلش مموری را به رایانه متصل کنید و بر روی فایلی که دریافت کرده اید دو بار کلیک کنید تا عملیات نصب شروع شود.

3) در جایی که نوشته شده "Destination folder" درایوی که مربوط به فلش مموری است را وارد کنید و بعد بر روی install کلیک کنید.

Choose_location

4) تیک چک باکس Launch the PortableApps.com Platform را بزنید و سپس بر روی دکمه Finish کلیک کرده تا به عملیات نصب خاتمه دهید.

5) زمانی که منو PortableApps ظاهر شد گزینه manage apps را انتخاب کنید و بر روی Get more apps کلیک کنید.

6) در اینجا نرم افزاری را که قصد دارید بر روی فلش مموری نصب کنید را انتخاب کرده و سپس بر روی Next کلیک کنید.

App_list_610x516

7) بلافاصله بعد از اینکه همه برنامه ها نصب شدند شما قادر خواهید بود لیست تمامی آنها را در منوی PortableApps مشاهده کنید.

به همین سادگی از این پس هر وقت حافظه فلش خود را به رایانه اتصال کنید منو نرم افزار ها بصورت اتوماتیک بالا می آید و اگر هم این اتفاق نیفتاد بر روی درایو فلش مموری رفته و فایل Start.exe را اجرا کنید.

شما میتوانید با فایرفاکس ، کروم به گشت و گذار در اینترنت بپردازید و یا با ClamWin رایانه مورد نظر را ویروس یابی کنید، فایلهای نوشتاری را با open office ویرایش کنید و از امکانات مختلف نرم افزارهای دیگر استفاده کنید. اما بهترین قسمت کار اینجاست که همه اطلاعات بر روی حافظه فلش ذخیره می شود بنابراین هیچ رد پایی برای ردیابی شدن بر روی رایانه باقی نمی ماند!

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات