گوگل امکان چند مکالمه همزمان را به Gmail اضافه کرد

جمعه ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
اگر کاربر Gmail هستید از این پس می توانید در کنار خواندن و نوشتن نامه های الکترونیکی خود با چند نفر تماس تلفنی داشته باشید. گوگل امکان چند مکالمه تلفنی همزمان را به سرویس محبوب ایمیل خود اضافه کرد. امکان جدید گوگل شبیه به Call Waiting در تلفن های معمولی عمل می کند و کاربر می تواند بین تماس های خود سویچ کند.
تبلیغات

Gmail از سال 2008 امکان تماس تلفنی و ویدیوی را از طریق کامپیوتر فراهم کرد. پس از آن و از سال گذشته امکان تماس از Gmail به تلفن های ثابت و موبایل های امریکا و کانادا نیز فراهم شد یعنی می توان با Gmail بصورت مجانی با موبایل یا تلفن ثابت در امریکا و کاناد مکالمه تلفنی داشت. حال گوگل امکان جدیدی را به سرویس مکالمه تلفنی اضافه کرده است و کاربر می تواند با دو نفرمکالمه تلفنی داشته باشد البته نمی تواند با هر دو آنها بصورت همزمان صحبت کند ولی می توان بین تماس ها سویچ کرد این سیستم همانند Call Waiting در تلفن های معمولی عمل می کند.

زمانی که در Gmail با چند نفر تماس گرفته اید در کنار دکمه End یک دکمه جدید به نام Resume اضافه شده است که با فشار دادن آن تماس سویچ می شود.

کاربر می تواند چندین تماس صوتی را از کامپیوترهای دیگران دریافت کند ولی این سرویس تنها از دو تماس تلفنی با تلفن های فیزیکی پشتیبانی می کند این بدین معناست که شما می توانید با چندین نفر از طریق کامپیوتر و اکانت Gmail مکالمه صوتی داشته و بین افراد مختلف سویچ کنید ولی اگر با Gmail خود با شماره تلفن های واقعی تماس بگیرید، این سرویس قادر است تنها از دو مکالمه تلفنی پشتیبانی می کند. وقتی بین افراد در حال تماس سویچ می کنید افراد دیگر به حالت Hold و انتظار می روند.

تلاش های گوگل و ارائه سرویس های مکالمه تلفنی مجانی از طریق Gmail برای مقابله با Skype انجام شده است. به نظر می رسد اقدام جدید گوگل و ارائه سرویس چندمکالمه نیز در همین راستا باشد و این اقدام در مسیر رسیدن به مکالمه چند نفره همزمان و یا کنفرانس تلفنی انجام شده است.

برای استفاده از سرویس مکالمه تلفنی Gmail ابتدا می بایست Plugin مربوطه را دریافت کنید و پس از نصب آن می بایست با IP امریکا یا کانادا متصل شده و Gmail خود را باز کنید پس از آن می توانید شماره تلفن های فیزیکی را وارد نموده و با دوستان و اقوام خود در امریکا و کانادا تماس تلفنی رایگان داشته باشید البته در حالت عادی و از طریق Gmail یا مسنجر Gtalk می توانید با دوستان خود از طریق کامپیوتر به کامپیوتر مکالمه صوتی و یا تصویری داشته باشید. به هر حال اگر از Gmail استفاده می کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما Plugins مکالمه صوتی و تصویری را برروی مرورگر خود نصب کنید چون با نصب آن رابط کاربری چت نوشتاری نیز بهبود می یابد.

منبع: Digital Trends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات