ابزار جدید گوگل برای تبدیل فلش به HTML5

پنج‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل که در زمینه توسعه و ترویج HTML5 بسیار فعال است ابزار جدیدی به نام Swiffy تولید کرده است که فایل‌های Flash را به HTML5 تبدیل می‌کند.
تبلیغات

این ابزار توسط یکی از مهندسین گوگل از تیم تبلیغات Mobile این شرکت ساخته شده است. Swiffy فایل‌های فلش (swf.) را به معادل HTML5 یعنی JSON تبدیل می‌کند.

گوگل ابزار Swiffy را تعطیل کرد. برای ساخت انیمیشن‌های HTML از ابزارهای Adobe Animate یا Google Web Designer استفاده کنید.

ازآنجاکه یکی از مهترین مشکلات تلفن های همراه، تبلت ها و دیگر ابزارهای موبایل پخش فایل‌های انیمشن، بنرها و بازی‌های Flash است این ابزار به توسعه‌دهندگان و طراحان وب کمک بسیار بزرگی می‌کند. از طرفی باعث سرعت بخشیدن به ترویج HTML5 خواهد شد. در HTML5 امکان پخش فایل‌های انیمشن بصورت داخلی و بدون نیاز به Flash وجود دارد.

/

گوگل علاقه بسیار زیادی به HTML5 دارد و همواره پروژه های مختلف و جذابی را با استفاده از استانداردهای جدید HTML5 تولید و عرضه می‌کند. برای آشنایی با وب سایت‌های جذاب گوگل که با HTML5 ساخته شده‌اند به این مقالات مراجعه کنید:

Swiffy هنوز قادر نیست بازی‌های فلش را بصورت کامل به معادل HTML5 تبدیل کند اما انیمشن های فلش، فونت ها و وکتورها را به خوبی تبدیل می‌کند. گوگل برای معرفی بیشتر این ابزار یک گالری از فایل‌های تبدیل شده تهیه کرده است که از این آدرس قابل دسترس است (متاسفانه دسترسی به Googlelab برای کاربران ایرانی محدود شده است.)

گوگل در حال توسعه و تکمیل Swiffy است و وعده داده است در آینده تمام فایل‌های فلش از جمله بازی ها قابل تبدیل خواهند بود.

لازم است بدانید که تنها مرورگرهای مدرن مانند Chrome 12, Firefox 4,5, Opera 12, Internet Explorer 9 قادر به نمایش صفحات HTML5 هستند.

Swiffy در حال حاضر از Flash 8 و Action Script 2.0 پشتیبانی می‌کند و گوگل پیشنهاد می‌کند که فایل‌های فلش خود را با نسخه Flash 5.0 خروجی بگیرید تا بهتر تبدیل شوند.

Swiffy بصورت آنلاین فایل swf را از شما دریافت می‌کند و خروجی HTML5 را ارائه می‌دهد.

منبع: TheNextWeb

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات