با قابلیت های بسیار جذاب Windows Phone 7 Mango آشنا شوید

چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
مطالعه 5 دقیقه
مایکروسافت همان‌طورکه پیش تر وعده داده بود برخی از قابلیت های سیستم عامل جدید Windows Phone 7 را معرفی کرد. نسخه جدید Windows Phone 7 که Mango نام‌گذاری شده با امکانات بسیار جذاب و کاربردی تا پاییز عرضه خواهد شد. امکانات جدید Mango برای مصارف مختلف روز مره و تجاری طراحی شده‌اند مایکروسافت امید دارد با ارائه نسخه جدید سیستم عامل موبایل Windows Phone فاصله خود با Android گوگل و iOS اپل را کم کند. در ادامه شرح کامل امکانات جدید Mango را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

مایکروسافت پیش تر اعلام کرده بود نسخه جدید Windows Phone با بیش از 500 امکان جدید عرضه خواهد شد این شرکت روز گذشته برخی از امکانات جدید Mango را معرفی کرد که مهم‌ترین آن‌ها بهبود اجرای هم‌زمان چند برنامه (Multitasking)، دسترسی کاربر به اطلاعات پویا از منابع مختلف، بهبود بازده اجرای نرم افزارها و یکپارچه گی سیستم عامل با برنامه‌های مختلف است.

خبر خوب این است که تمام ابزارهای مبتنی‌بر Windows Phone 7 به صورت مجانی به نسخه جدید بروز رسانی می‌شوند و خبر بد اینکه این بروز رسانی در پاییز امسال آماده خواهد شد و کاربران برای استفاده از Mango باید چند ماهی صبر کند.

مایکروسافت همچنین از همکاری با شرکت‌های جدید Acer, Fujitsu و ZTE برای ساخت تلفن های مبتنی‌بر سیستم عامل WP7 خبر داد پردازنده‌های تلفن های ویندوزی نیز همچنان توسط Qualcomm تولید و نسل جدید تلفن های WP7 با پردازنده‌های Snapdragon این شرکت عرضه خواهند شد.

در ادامه برخی از امکانات جدید سیستم عامل WP7 Mango را مشاهده خواهید کرد:

تلفن هوشمند تر

Windows Phone 7 Mango

Live Titles یکی از محبوب‌ترین قابلیت های WP7 است. Live Title همان Widget هایی است که اطلاعات را بصورت زنده دریافت و روی صفحه موبایل نمایش می‌دهند. شما می‌توانید Widget های مختلف را جابه‌جا کنید و آن‌ها را به هر صورتی که دوست دارید روی صفحه اصلی بچینید. به‌عنوان مثال اگر تمایل دارید از فعالیت‌های دوست خود در فیس بود آگاه باشید کانتک او را روی صفحه اصلی قرار می دهید و همواره از آخرین وقایع مرتبط با او آگاه خواهید شد.

Multitasking یا اجرای هم‌زمان چند دستور بهبود یافته است. در Magnto به سرعت می‌توان بین نرم افزارهای در حال اجرا سئویچ کرد با نگه داشتن دکمه Back نیز می‌توان به نرم افزار قبلی در حال اجرا رجوع کرد.

امکانات اجتماعی نیز در Mango افزایش یافته است کاربران می‌توانند در یک جا به تمام شبکه‌های اجتماعی Faceboon, Twitter, Outlook Linkedln و Windows Live Messanger دسترسی داشته باشند. در واقع در یک نرم افزار می‌توانید به تمام دوستان خود در شبکه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توان تماس ها (Contacts) را براساس شاخه های مختلف مانند همکار، دشمن، دوست و غیره دسته‌بندی کنید.

نرم افزارهای هوشمند تر

یکی از قابلیت هایی که مایکروسافت برای متمایز کردن Windows Phone 7 با iOS و Android در نظر گرفته رفتار متفاوت نرم افزارها (App) و ارتباط آن‌ها با Mango است. قابلیت جدیدی که در Mango اضافه شده است App Connect نام دارد، App Connect نرم افزار را به نتایج جستجوی Bing متصل می‌کند. در پلتفرم‌های دیگر مانند iOS و Android، نرم افزارها بصورت مستقل اجرا می‌شوند و با امکانات دیگر گوشی در ارتباط نیستند. به‌عنوان نمونه در Mango اگر بدنبال یک فیلم باشید، App Connect با باجه فروش بلیط ارتباط برقرار می‌کند و علاوه بر مشخصات فیلم مکان و قیمت بلیط مربوط به آن فیلم را به شما نمایش می‌دهد. همچنین زمان پخش فیلم، تریلرهای مربوطه و غیره نیز نمایش داده می‌شوند مایکروسافت این قابلیت را Total App Experience خطاب می‌کند.

مرور بهتر صفحات وب

Windows Phone 7 Mango

مایکروسافت سعی کرده در مرور صفحات وب استفاده بیشتری از شتاب‌دهنده سخت‌افزاری کند. Mango با نسخه موبایل Internet Explorer 9 و پشتیبانی از HTML5 ارائه خواهد شد.

در دموی نمایش داده شده توسط مایکروسافت یکپارچگی Bing با Internet Explorer بسیار جذاب بود. یکی از قابلیت هایی که استفاده از اینترنت را با Mango جذاب می‌کند Scout نام دارد. Scout از GPS گوشی استفاده می‌کند و جستجوی محلی را ممکن می‌سازد یعنی در نتایج جستجو مکان فعلی و محل کاربر نیز در نظر گرفته می‌شود. قابلیت جالب دیگر جستجوی موزیک است این قابلیت شبیه Shazaam است و شما می‌توانید تلفن خود را نزدیک اسپیکری که در حال پخش موزیک است نگه دارید و Bing موزیک در حال پخش را تشخیص داده و سپس اطلاعاتی در مورد خواننده، آهنگ و مکانی که می‌توان موزیک را خرید نمایش می‌دهد.

قابلیت دیگر Visual Search نام دارد این قابلیت مشابه Google Goggles است به کمک Visual Search می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد یک کتاب بدست آورید. بعنوان مثال شما یک کتاب را در کتابخانه مشاهده می‌کنید و قصد دارید اطلاعات بیشتر در مورد آن کتاب بدست آورید، از جلد آن عکس می گیرید و Bing آن را تشخیص می‌دهد و در کتابخانه خود جستجو می‌کند و سپس بررسی و نظرات مرتبط با آن کتاب را به همراه قیمت و اطلاعات بیشتر نمایش می‌دهد. این اتصال نیز ازطریق App Connect انجام می‌شود. حال اگر نرم افزار فروشگاه Amazon نیز روی موبایل شما نصب باشد App Connect می‌تواند شما را به خرید کتاب ازطریق آمازون هدایت کند.

مایکروسافت پا را از این نیز فراتر گذاشته و با APIجدید دوربین سعی دارد دنیای مجازی در Mango را به حقیقت نزدیک‌تر کند. به‌عنوان مثال API جدید دوربین به تولید کننده های نرم افزار این امکان را می‌دهد تا مثلا نرم‌افزاری از ترکیب GPS, AR و محتوای تاریخی History Channel بسازد تا این نرم افزار مکانی که شما در حال سفر کردن هستید را تشخیص داده و اطلاعاتی در مورد گذشته آن مکان به کاربر ارائه کند.

امکانات بیشتر اداری و کسب‌و‌کار

مایکروسافت بدنبال ایجاد جذابیت برای مصرف‌کننده های اداری است. یکی از قابلیت هایی که کاربران Windows Phone 7 می‌توانند از آن استفاده کنند امکان اتصال به Office 365 و Windows Live SkyDrive است. کاربر می‌تواند اسناد و فایل‌های خود را در فضای Cloud ذخیره کند و هر زمان که تمایل داشت به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

در Mango کاربر می‌تواند یک فولدر از email ها را روی صفحه اصلی قرار دهد بعنوان مثال می‌توان فولدر مربوط به یک پروژه خاص یا نامه‌های دریافتی از یک شخص خاص را روی صفحه اصلی سوزن کرد. همچنین کاربر می‌تواند RSS های Outlook را روی صفحه قرار دهد.

کاربران همچنین می‌توانند در سرور ایمیل جستجو کنند مانند جستجو در Exchange Server برای ایمیل های قدیمی که دیگر روی تلفن وجود ندارد.

ابزار دیگر Microsoft Lync نام دارد که یک سرویس ارتباطی است و از ترکیب مسنجر اینترنتی، کنفرانس تحت وب و شبکه اجتماعی داخلی تشکیل شده است. این سرویس در حال حاضر برای کاربران Windows Phone 7 دردسترس است و کاربران می‌توانند این نرم افزار مجانی را با نام Lync Mobile App دریافت کنند.

ویدئو بررسی نسخه جدید سیستم عامل Windows Phone 7 Mango را از دست ندهید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات