iPhone 5 با دوربین 8 مگاپیکسلی سونی عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
iPhone 5 در راه است و مانند همیشه پیش از عرضه محصول جدید Apple، شایعات بسیاری در رابطه با آن مطرح می شود اما تنها یک مشخصه تلفن جدید Apple مشخص و تایید شده است و آن هم دوربین 8 مگاپیکسلی iPhone 5 است که توسط سونی تولید خواهد شد.
تبلیغات

پیش از این تنها شایعاتی مبنی بر تصمیم اپل برای تغییر دوربین OmniVision فعلی با یک دوربین ساخت سونی مطرح شده بود. اما به تازگی مدیرعامل شرکت سونی در مصاحبه خود با Wall Street Journal Sir به صورت سر بسته اعلام کرده که شرکتش در حال تامین دوربین برای Apple است. و با توجه به اینکه در حال حاضر هیچکدام از محصولات اپل مجهز به دوربین سونی نمی باشد تنها تصور منطقی این است که این دوربین ها قرار است در iPhone 5 استفاده شوند.

در حال حاضر سونی دو دوربین مناسب تلفن های همراه تولید می کند یکی دوربین 8 مگاپیکسلی با سنسور Exmor R backlit است که همه تصور می کنند این دوربین در iPhone 5 استفاده خواهد شد. و دیگری دوربین 16.4 مگاپیکسلی است که واقعا بعید است اپل، iPhone 5 را به آن مجهز کند چون به میزان قابل ملاحظه ای بزرگتر از دوربین 8 مگاپیکسلی است و باعث ضخیم شدن iPhone 5 خواهد شد. (در تصویر پایین سنسور سمت چپ 16.4MP و سمت راست 8MP است.)

Sony 8MP and 16.4MP Camera

لازم است بدانید که هر دو دوربین سونی قادر به ضبط تصاویر با کیفیت Full HD هستند.

دوربین های ذکر شده در کارخانه Sendai سونی در ژاپن تولید می شوند. این کارخانه یکی از کارخانه هایی است که تحت تاثیر زلزله و سونامی اخیر ژاپن قرار گرفته است و مشخص نیست که این موضوع تاثیری در زمان عرضه iPhone 5 خواهد داشت یا خیر.

تا اینجای کار شایعات مربوط به iPhone 5 مبنی بر صفحه نمایش بزرگتر نسبت به iPhone 4، دوربین 8 مگاپیکسلی و استفاده از فناوری NFC می باشد، اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، iPhone 5 به نظر جذاب می رسد و مانند گوشی های قبلی اپل نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

منبع: GSM Arena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات