معرفی و بررسی گوشی قدرتمند HTC Sensation

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
HTC پیش از سال 2011 دائما گوشی های موبایل خود را Update می کرد و با نام جدیدی به بازار عرضه می کرد، ولی تغییر عمده ای در مشخصات و ظاهر گوشی ها ایجاد نمی کرد. ولی این کمپانی،در سال جدید سری Sensation را که ظاهرا با سری های قبلی HTC متفاوت تر است، عرضه کرد. گوشی های Sensation در واقع جانشین سری Desire HD بوده و از نظر مشخصات فنی نیز بسیار قدرتمند هستند. در ادامه مشخصات و کیفیت گوشی های سری Sensation را بیشتر بررسی می کنیم.
تبلیغات

صفحه نمایش Sensation

اولین نکته ای که در این گوشی نظر شما را جلب می کند، صفحه نمایش بزرگ 4.3 اینچی گوشی است که تقریبا تمام قسمت جلوی دستگاه را پوشش می دهد. بدنه دستگاه جنسی مانند آلومینیوم دارد و گوشی در دستان شما کاملا شیک و لوکس به نظر می رسد.

558e03c683d36db0cc9d9413881d27acce0706a5

صفحه نمایش این گوشی بسیار باریک qHD است، یعنی رزولوشن 540x960 دارد. کیفیت تصویر صفحه نمایش Sharp است و رنگ ها کاملا واضح و زنده هستند. شما می توانید با این گوشی، فایل های ویدئویی را با بهترین کیفیت مشاهده کنید. خصوصا فایل هایی که Aspect Ratio آنها 16:9 باشد به خوبی در این گوشی قابل پخش هستند.

htc-sensation-first-look-review-9

زاویه دید گوشی خوب است ولی بهترین زاویه دیدی نیست که تا کنون تست کرده باشیم.

وزن Sensation

15492-p4110214

وزن گوشی 148 گرم است و ضخامت آن نیز 11.3 میلیمتر است. یعنی 3 میلیمتر ضخیم تر از iPhone4 و ||Samsung Galaxy S، ولی در کل جثه گوشی کاملا کوچک و ظریف است.

لطفا ادامه مطلب را در صفحه دوم مشاهده کنید.

پورت ها و دکمه ها

در قسمت جلوی گوشی یک دوربین 1.2MP وجود دارد. همچنین 4 دکمه لمسی Home،Menu ،Back و Search در قسمت پایین گوشی قرار گرفته است.

987dc293f2fdcca27cc139001a0220939f726848

در لبه چپ دستگاه، دکمه صدا وجود دارد و پورت USB به همراه دکمه Power و قفل صفحه در قسمت بالای دستگاه تعبیه شده است.

htc-sensation-first-look-review-3

در پشت دستگاه یک دوربین 8MP به همراه فلش Dual LED و همچنین یک Dual Microphone برای ضبط بهتر صدا تعبیه شده است. دوربین دستگاه نسبت به همه HTC های سری قبل ارتقا یافته ولی نمی توان گفت از دوربین سونی اریکسون Arc بهتر است.

این دوربین 8 مگاپیکسلی قادر است ویدئوهای Full HD با کیفیت 1080P و 30fps را با صدای استریو ضبط کند. شما می توانید ویدئوهای مورد علاقه خود را از طریق DLNA به تلویزیون های سازگار با گوشی ارسال کنید.

سخت افزار

پردازنده قوی این گوشی 1.2GHz dual core Qualcomm Snapdragon است و با وجود قرار گرفتن این پردازنده در گوشی، ضخامت آن خیلی زیاد نشده است.

HTC ادعا می کند Snapdragon سرعت مرورگر را زیاد می کند و شما می توانید با دو برابر سرعت گوشی های Single-Core یا پرداززنده تک هسته ای قبلی App ها را باز کنید. با اینکه سرعت گوشی خیلی خوب است ولی App هایی که ما آنها را امتحان کردیم با سرعت دو برابر گوشی های قبلی HTC باز نمی شدند. در واقع App ها با سرعت معمول باز می شدند.

htc-sensation-first-look-review-14

این گوشی سریع است ولی زمانی که صفحه نمایش گوشی را به حالت سه بعدی تبدیل می کنید لغوه های زمانی کوچکی در اجرای برنامه ها مشاهده می کنید. البته این لغوه ها به اندازه ای نیستند که آزاردهنده باشند.

یکی از بزرگترین پیشرفت های این گوشی نسبت به سری های قبل ظاهر گوشی است. اولین تغییری که درسری Sensation ایجاد شده، قفل صفحه نمایش است. در واقع زمانی که این گوشی در حالت قفل است قابلیت نمایش عکس، آب و هوا، ساعت و هر آنچه شما به آن علاقه دارید را دارد. در واقع قفل صفحه نمایش همانند سدی بین کاربر و محتویات گوشی نیست. همچنین شما می توانید دوربین، ایمیل، و ... را در قسمت Unlock فعال کنید تا بتوانید App های مورد نظر را بدون باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

htc-sensation-first-look-review-15

این کار می تواند به افزایش طول عمر باتری شما نیز کمک کند تا مجبور نباشید دائما قفل گوشی را باز کنید و به راحتی به نرم افزار های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

نکته جالب دیگر در مورد این گوشی است است که شما می توانید صفحه نمایش را به صورت سه بعدی مشاهده کنید. در واقع شما می توانید بین نرم افزار هایی که ظاهرا در صفحه معلق هستند، به بخش مورد نظر خود بروید.

Update 24-01-90

سیستم عامل نصب شده روی این گوشی Android 2.3 یا آخرین نسخه سیستم عامل اندروید است.

Watch App در Sensation HTC چه می کند

این App که کاربرد زیادی برای ما ایرانیان ندارد، به شما اجازه می دهد که فیلم های مورد علاقه خود را از بین 600 فیلمخانه Online اجاره کرده یا بخرید. شما می توانید هر فیلم را در 5 دستگاه مختلف HTC مشاهده کنید.

در کل، این گوشی از نظر ظاهر و قدرت سخت افزاری با گوشی های Samsung Galaxy S|| ، LG Optimus 2X و Motorola Atrix رقابت می کند.

سئوالی که نهایتا باید از خود بپرسید این است که: آیا ما به پردازنده ای با این قدرت نیاز داریم؟ پاسخ منفی است. در واقع آنچه ما از گوشی انتظار داریم عموما کیفیت صفحه نمایش بالا، دوربین عالی و عمر باتری خوب است. CPU قدرتمند زمانی کاربرد دارد که بازی های سنگین و با گرافیک بسیار بالا در این گوشی استفاده شود تا بخشی از قدرت پردازنده بتواند خودنمایی کند.

منبع: Trusted Reviews

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات