مقایسه برای خرید نوت بوک 13 اینچی MacBook Air با MacBook Pro

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۵
مطالعه 5 دقیقه
این مقایسه بین دو سری از لپ تاپ های Apple است که یکی باریک و ظریف است و دیگری ضخیم تر. هر دو این مک بوک ها 13 اینچ هستند. شما می توانید با مشاهده این مقایسه تصمیم بهتری برای خرید خود بگیرید. MacBook ها جزو  زیباترین و شیک ترین نوت بوک ها هستند.ولی قیمت آنها نسبت به سایر نوت بوک ها بیشتر است.
تبلیغات

چه چیزی در خرید نوت بوک برای شما مهم است؟ وزن نوت بوک، طراحی آن ، قیمت و یا زیبایی نوت وبوک؟ در ادامه ما این دو نوت بوک را از چند نظر بررسی کرده و برنده هر قسمت و برنده کلی را به شما معرفی می کنیم. البته قبل از آغاز مقایسه باید بگوییم که کمترین قیمت MacBook Air معادل 1،122 یورو یا 1،555 دلار است در حالی که حداقل قیمت  Macbook Pro حدود 999 یورو یا 1385 دلار است.

بنابراین برنده این قسمت از نظر مقایسه قیمت، MacBook Pro است.

طراحی و قابلیت حمل

p3110102

هر دو نوت بوک بسیار زیبا هستند. همان طور که می دانید سری Air مک بوک های Apple از سایر MacBook های این برند زیباتر و باریک تر هستند. وزن سری Air کمتر از سری Pro است. وزن Air حدود 1.3 کیلوگرم و وزن Pro حدود 2 کیلوگرم است.

البته همچنان نمی توان گفت که MacBook Pro یک نوت بوک غول پیکر است ولی در برابر MacBook Air کمی بزرگتر است و ظرافت این نوت بوک را ندارد. وزن Pro هم با اینکه حدود 700گرم بیشتر از MacBook Air است ولی باز هم نمی توان آن را خیلی سنگین دانست.

[div class="attention" class2="typo-icon"]

برنده مرحله طراحی و قابلیت حمل- MacBook Air

  [/div]

عملکرد

p3110140

پردازنده MacBook Air اینتل 1.86GHz Core 2 Duo است و 2GB هم RAM دارد. این مقدار RAM خیلی خوب نیست ولی پردازنده این مدل قابل قبول می باشد. این مدل همچنین دارای گرافیک Dedicated ، Nvidia GeForce 320M GPU بوده و  می تواند به خوبی از عهده پخش فیلم های HD برآید ولی نمی تواند بازی هایی با گرافیک بالا را به خوبی اجرا کند.

MacBook Pro با پردازنده Core i7 همراه است که از پردازنده MacBook Air قوی تر است. این مدل هم می تواند تصاویر HD را به خوبی و بدون ایراد پخش کند ولی گرافیک این مدل قوی تر از MacBook Air نیست. پس از بررسی های مختلفی که انجام شد، تصمیم گرفتیم برنده بخش عملکرد را MacBook Pro معرفی کنیم.

[div class="attention" class2="typo-icon"]

برنده مرحله عملکرد -MacBook Pro

[/div]

اتصالات

p3110109

MacBook Air قرار بود پورت های بسیار کمی داشته باشد. ولی Airجدید 13 اینچی دارای پورت های SD-Card، دو USB2.0، یک اسلات Mini Display Port ویک سوکت Headphone است

این مدل پورت Ethernet ندارد و شما برای آنلاین بودن می توانید از Wi-Fi استفاده کنید. درایو Optical هم برای این مدل وجود ندارد.

MacBook Pro می تواند پورت های بیشتری به شما عرضه کند. Ethernet، FireWire،دو پورت USB 2.0، یک سوکت headphones و اسلات SD Cardبه همراه پورت جدید یعنی ThundrBolt که تقریبا در حال حاضر بی استفاده است؛ از جمله پورت های MacBook Pro هستد.

[div class="attention" class2="typo-icon"]

برنده مرحله اتصالات-MacBook Pro

[/div]

عمر باتری

p3110099

ما برای تست کردن این MacBook ها یک فیلم HD را در شرایط یکسان و چندین بار روی MacBook ها پخش کردیم تا ببینیم کدام نوت بوک زودتر خاموش می شود. MacBook Air بعد از 3 ساعت و 10 دقیقه خاموش شد و MacBook Pro بعد از 3 ساعت و 30 دقیقه رو به خاموشی رفت. با اینکه اختلاف خیلی زیاد نیست ولی برنده این بخش هم MacBook Pro اعلام می شود.

[div class="attention" class2="typo-icon"]

برنده مرحله عمر باتری- MacBook Pro با اختلاف کم

[/div]

حافظه

p3110133

MacBook Pro دارای مدل هایی با 320GB و 500GB حافظه Storag است و می توانید آن را تا 750GB نیز آپگرید کنید. ولی برای شما هزینه زیادی به همراه خواهد داشت به طور مثال 512GB SSD می تواند 960 یورو برای شما هزینه داشته باشد.

MacBook Air دارای مدل هایی با 128GB و 256GB حافظه است.

سرعت دیسک سخت مدل Pro برابر 5400rpm است که خیلی سریع نیست.

با توجه به اینکه فقط حجم حافظه برای بررسی ما در نظر گرفته نشده و قابلیت ارتقا ، هزینه و سرعت حافظه نیز برای ما مد نظر بوده، برنده این بخش را MacBook Air معرفی می کینم.

[div class="attention" class2="typo-icon"]

برنده مرحله حافظه- MacBook Air

[/div]

برنده نهایی بررسی دو لپ تاپ

هر دو دستگاه بسیار خوب طراحی شده اند ولی ما بعد از بررسی ها متوجه شدیم که MacBook Pro به علت کیفیت و طول عمر بالاتر می تواند انتخاب بهتری باشد. MacBook Air بسیار زیبا و باریک طراحی شده و حافظه ذخیره این مدل هم خیلی خوب است. ولی عملکرد بهتر و پورت های بیشتر مزیت بزرگتری است که در MacBook Pro وجود دارد. Air برای افرادی مناسب است که مطمئن هستند با وجود همه کمبود ها مانند نداشتن پورت Ethernet و باز هم خللی در استفاده و کاربری آنها ایجاد نخواهد شد. (مثلا اگر یک هفته در هتلی که برای استفاده از اینترنت باید از پورت Ethernet استفاده کنید، اقامت داشته باشید، ارتباط شما با دنیای بیرون قطع خواهد شد)

در صورتی که می خواهید خرید مطمئن تری داشته باشید و وزن و ظاهر سبک و باریک دستگاه خیلی برای شما اهمیت ندارد، ما به شما توصیه می کنیم MacBook Pro را خریداری کنید.

منبع: Cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات