کیبورد چیکلت چیست؟

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
کیبورد Chiclet که island-style-keyboard نیز نامیده می‌شوند نوعی از صفحه‌کلیدهای کامپیوتر هستند.
تبلیغات

کیبورد Chiclet که island-style-keyboard نیز نامیده می‌شوند نوعی از صفحه‌کلیدهای کامپیوتر هستند که در آنها، کلیدهای مربع یا لوزی شکل از جنس پلاستیک نرم شبیه به پاکن یا آدامس در کنار یکدیگر چیده می‌شوند. نام Chiclets نیز برگرفته از نام برند یک آدامس است.

معمولا قست فوقانی سطح دکمه ها در این نوع از کی بردها از جنس سخت ساخته می شود اما بعضی اوقات حتی آن هم از جنس نرم شبیه به پاک کن ساخته می شود. اطرف کلید های کی برد با همان پلاستیک نرم احاطه شده است.

تولید کنندهای کامپیوتر به دلیل ارزانی کی برد های Chiclet استقبال خوبی از آن کرده اند و بسیاری از لب تاپ ها و کامپیوترهای شخصی از این نوع Keyboard استفاده می کنند. ولی اکثر استفاده کنندگان کامپیوتر از این نوع کی برد خوششان نمی آید چون کار کردن با اکی بردهای قدیمی را راحت تر از کی بردهای Chiclet می دانند. کی برد های Chicklet در تمام ماشین حساب ها و وسایل الکترونیکی ارزان قیمت شبیه به کنترل از راه دور وسایل الکترونیکی استفاده می شوند.

756px-Rubber_keyboard_remote_control

در برخی از کشورها به  Keyboardهای Chiclet لقب های مختلفی داده می شود به عنوان مثال در انگلیس که آدمس Chiclet فروخته نمی شود به این کی برد لقب dead-flesh-keyboard (کی برد گوشت مرده) داده شده و یا در نوروژ به کی برد های Chiclet لقب eraser Keyboard (کی برد پاکنی) داده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات