Calibration

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کالیبراسیون در لغت به معنای مقایسه و سنجش دو مقدار است که یکی از این مقادیر استاندارد و صحیح است و دیگری مقداری است که می خواهد تست شود و با مقدار استاندارد مقایسه گردد. بنابراین کالیبراسیون رنگ نیز به معنای سنجش فاصله یک رنگ از رنگ واقعی است.
تبلیغات

چرا باید تلویزیون را کالیبره کرد

ISF-Calibration

کالیبراسیون یک ویژگی است که عموما روی LCD و پلاسما  اعمال میشود. زمانی که به یک تلویزیون موجود در فروشگاه که روشن بوده و در حال نمایش تصاویر است نگاه می کنید، باید بدانید که این تلویزیون ها برای بهترین حالت نمایش تصویر، تنظیم نشده اند و به محض اینکه این تلویزیون ها را به خانه می برید باید آنها را کالیبره یا تنظیم رنگ بهینه کنید.

هدف تولیدکننده دستگاه های تلویزیون این است که در محیط فروشگاه تلویزیونی داشته باشد که در نظر خریدار، بسیار روشن و براق بوده و مانند نور فلش دوربین نظر خریداران را جلب کند. ضمن اینکه تولید کنندگان نمی دانند کدام تلویزیون در فروشگاه پشت ویترین می رود و کدام یک  در انبار می ماند، به همین علت همه تلویزیون ها را به یک شکل تنظیم می کنند. ولی باید بدانید این تنظیمات، برای تلویزیونی که در خانه قرار می گیرد، مناسب نیستند.

TV-Calibration-Demo

بنابراین، کالیبراسیون تلویزیون یکی از ضروری ترین کارهایی است که برای LCD یا Plasma  خود باید انجام دهید. برای انجام کالیبراسیون، تلویزیون باید حدااقل 30 دقیقه روشن بوده باشد تا گرم شده و رنگ های اصلی در آن به نماش در آیند.

منابع: Wikipedia | Wisegeek

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات