CES 2012: ال جی تلویزیون 84 اینچ 4K TV را به نمایشگاه می آورد

پنج‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
ال جی یک تلویزیون ۸۴ اینچ با رزولوشن 4K UHD به نمایشگاه CES آورد.
تبلیغات

ال جی در نمایشگاه CES سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تلویزیون LCD 4K تولید کند اما در سالی که گذشت این اتفاق نیافتد. حال این غول کره‌ای اعلام کرده که قصد دارد تلویزیون 84 اینچ 4K خود را در کنار بزرگ‌ترین تلویزیون OLED دنیا به نمایش عموم بگذارد. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد تعریف 4K و این تلویزیون 84 اینچ که وضوح تصویر 3840x2160 پیکسل دارد را مشاهده خواهید کرد.

4K استاندارد جدیدی برای نمایش وضوح تصویر یا رزولوشن در گرافیک کامپیوتری و فیلم دیجیتال است. 4K به تعداد پیکسل های افقی در صفحه اشاره دارد و نمایشگرهای 4K حدودا 4000 پیکسل افقی دارند.

در حال حاضر اکثر تلویزیون‌های HDTV بازار دارای وضوح تصویر 720p یا 1080 هستند. محتوای موجود در بازار نیز منطبق بر همین دو رزولوشن ساخته می‌شوند. اما با ورود تلویزیون‌ 4K کیفیت تصویر چندین برابر می‌شود به شرطی که محتوای 4K (فیلم، عکس و انیمیشن و غیره) نیز ساخته شوند. تلویزیون‌های 4K به Ultra Definition یا UD نیز معروف هستند. به خاطر داشته باشید که تلویزیون‌های فعلی را High Definition یا HD یا Full HD شناخته می‌شوند.

براساس اعلام LG تلویزیون UD این شرکت از نوع SmartTV یا تلویزیون هوشمند بوده و از فناوری سه بعدی Cinema 3D این شرکت نیز پشتیبانی می‌کند. کنترل از راه دور جادویی (Magic Motion) نیز روی این تلویزیون کار خواهد کرد.

هنوز بصورت رسمی اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان ورود محصول به بازار اعلام نشده است.

پیش از تلویزیون ال جی، تلویزیون شارپ نیز به رزولوشن 4K مجهز شده بودند. اما به نظر نمی رسد هیچ کدام از تلویزیون‌های 4K به این زودی ها همگانی شوند، چون در حال حاضر تقریباً هیچ محتوای 4K وجود ندارد.

منبع: Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات