قیمت اوترابوک ها به زودی کاهش می یابد

جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
اگر تنها علتی که اقدام به خرید اولترابوک نمی کنید، قیمت آن است، دیگر نگران نباشید. چراکه قیمت اولترابوک ها رو به کاهش است. بر اساس آمار و ارقام، قیمت اولترابوک ها در سه ماه اول سال 2012 به زیر 1000$ دلار خواهد رسید. در ادامه مشخصات اولترابوک ها و میزان کاهش قیمت آنها را در سال 2012 اعلام می کنیم.
تبلیغات

بر اساس آمار و ارقام، قیمت اوترابوک ها در سه ماهه اول سال 2012 حدود 5 تا 10 درصد کاهش خواهد یافت و به زیر 1000$ دلار خواهد رسید. این هدف اینتل بود که بتواند قیمت اولترابوک ها را به زیر 1000$ دلار کاهش دهد.

براساس تعریف اینتل که نام تجاری Ultrabook را ثبت کرده، اولترابوک یک لپ تاپ با مشخصات زیر است:

  • ضخامت کمتر از 20 میلی متر
  • بدون درایو اپتیکال (CD / DVD / Blu-Ray)
  • استفاده از SSD برای ذخیره سازی اطلاعات
  • استفاده از پردازنده Core i5 و یا Core i7 اینتل
  • وزن کمتر از 1.4 کیلوگرم
  • طول عمر باتری بین 5 تا 8 ساعت
  • قیمت حدود 1000 دلار

بر اساس آمار دریافت شده از DigiTimes کمپانی های Lenova، Hewlett-Packed، Toshiba و Dell قصد دارند در سال 2012 اولترابوک های جدید خود را با ضخامت بسیار کم وارد بازار کنند. استفاده از پردازنده های قدرتمند و حافظه ذخیره سازی SSD در اولترابوک ها، باعث شده قیمت این دستگاه ها بالاتر از 1000$ دلار باشد.

اگر قصد دارید بدانید کنید کدام کمپانی ها قصد دارند در سال 2012 اولترابوک جدید خود را وارد بازار کنند، مقاله "بازار لپ تاپ مملو از اولترابوک ها خواهد شد" را مطالعه کنید.

با این وجود کمپانی های زیادی اعلام کردند که قیمت اولترابوک ها کاهش خواهد یافت. Acer جزو شرکت هایی است که اعلام کرده قیت Ultrabook ها در سه ماه دوم 2012 بیش از 20% درصد کاهش خواهد یافت و قیمتشان در سال 2013 به 500$ دلار نیز خواهد رسید.

بنابراین اگر شما هم قصد خرید اولترابوک باریک و زیبایی دارید، بهتر است کمی صبر کنید تا قیمت این محصولات کاهش بیابد.

منبع: HotHardware

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات