نمودار فروش تلویزیون و پروژکتور های سه بعدی همچنان صعودی است

سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
امروزه بسیاری از فیلم های جدید به صورت سه بعدی در سینما های دنیا پخش می شوند. برخی از مردم نیز تمایل دارند فیلم های سه بعدی را در خانه خود مشاهده کنند. به همین دلیل است که فروش دستگاه های سه بعدی مانند تلویزیون و پروژکتور، افزایش یافته است. در ادامه آمار جالبی در مورد تعداد تلویزیون و پروژکتور های فروخته شده در امریکا و میزان افزایش فروش نسبت به سه ماهه اول سال را  مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

آمار فروش تلویزیون های سه بعدی و دو بعدی

بر طبق آمار منتشر شده از NPD DisplayResearch، عرضه تلویزیون های سه بعدی HD حدود 27% درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این گروه تحقیقاتی، همچنین اعلام کرده اند که افزایش فروش تلویزیون های سه بعدی در سه ماهه چهارم سال به %30 درصد، ارتقا خواهد یافت.

 این مقدار افزایش فروش، بدین معنی است که تا پایان سال 2011 حدود 21.5 میلیون دستگاه تلویزیون سه بعدی در منازل امریکایی ها موجود خواهد بود. NPD پیش بینی کرده که فروش تلویزیون های LCD معمولی HD تا پایان سال 2012 حدود % 80 درصد کاهش خواهد یافت.

امروزه تولید کنندگان تلویزیون، بیشتر دستگاه های سه بعدی تولید می کنند و تمام تمرکز خود را بر روی کاهش قیمت پنل های سه بعدی معطوف کرده اند.

آمار فروش پروژکتور های سه بعدی و دو بعدی

طبق آمار NPD ، فروش پروژکتور های سه بعدی در سه ماهه سوم سال 2011 حدودا 121 درصد افزایش یافته است.

3d-tv-sales-rise-up

NPD پیش بینی می کند بیش از 50% پروژکتور های خانگی که در سال آینده فروخته می شوند از نوع سه بعدی خواهند بود. در حالی که فروش پروژکتور های سه بعدی رو به افزایش است، فروش پروژکتور های دو بعدی حدود 20% کاهش یافته است.

در این میان افرادی که حدودا دو ماه پیش تلویزیون یا پروژکتور HD دو بعدی تهیه کرده اند، حاضر نیستند اکنون بیش از 400$ دلار برای خرید تلویزیون هزینه کنند ولی یک سوم این افراد اعلام کردند ممکن است تا پایان سال 2012 اقدام به خرید تلویزیون سه بعدی کنند.

در حالی که فروش نمایشگر های سه بعدی رو به افزایش است، تعداد فیلم های سه بعدی نسبتا محدود است و محتوای زیادی به صورت سه بعدی وجود ندارد. شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای که ویدئوهای خود را به صورت سه بعدی پخش می کنند نیز محدود هستند. با وجود این افزایش فروش محصولات سه بعدی، تولید کنندگان بیشتری باید به فکر تولید محتوا باشند.

منبع: DigitalTrends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات