کدام یک از تبلت های Kindle Touch، Kindle Fire یا iPad مناسب شماست

یک‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
مطالعه 6 دقیقه
اولین نکته ای که هنگام مشاهده تبلت Kindle Fire و آیپد به ذهنتان خطور می کند این است که ظاهر و جنس بدنه آیپد نسبت به کیندل فایر، کاملا جذابتر است. ولی زمانی که صحبت از اندازه کوچکتر و قیمت مناسب به میان می آید، مطمئنا کیندل فایر گزینه برتری خواهد بود. کیندل تاچ نیز برتری و محدویت هایی نسبت به دو مدل اشاره شده دارد. در واقع کابرانی که قصد خرید تبلت دارند می توانند با توجه به نیاز خود یکی از این مدل های کیندل فایر، آیپد و یا Kindle Touch را تهیه کنند. در ادامه توضیحاتی ارائه خواهیم کرد تا به شما کمک کند براساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.
تبلیغات

iPod Touch یک iPad با نمایشگر بزرگتر

اگر بیشتر به عملکرد iPad دقت کنید مشاهده می کنید که iPod نیز همه قابلیت های آیپد را دارد. ولی سایز نمایشگر iPod نسبت به iPad کوچک تر است. آیپاد برای گشت و گذار دراینترنت کمی کوچک است در حالیکه آیپد سایز بزرگی داشته و حمل آن خیلی ساده نیست. تبلت کیندل فایر سایز مناسبی بین آیپد و آیپاد دارد که هم حمل آن ساده بوده و همچنبن مطالعه متون در آن دشوار نیست. از ویژگی های آیپد می توان به نمایشگر بزرگ، قدرت گرافیکی بالا و وجود نرم افزار های بی شمار برای آن اشاره کرد. برتری این تبلت نسبت به فایر، اسکرین بزرگ آن و سهولت در مشاهده صفحات وب به صورت کامل است. هیچ یک از تبلت ها نمی توانند به طور کامل جایگزین نوت بوک ها شوند و کلیه نرم افزار های سنگین و حرفه ای را اجرا کنند ولی اگر به دنبال جایگزینی برای نوت بوک یا کامپیوتر خود هستید، iPad می تواند گزینه مناسب تری نسبت به دو تبلت کیندل فایر و کیندل تاچ باشد.

کیندل فایر، بهترین تبلت ارزان قیمت

kindle-firevstouchvsipad

تبلت کیندل فایر برای مشاهده فیلم و انجام خرید های آنلاین وسیله بسیار مناسبی است. از طرفی این دستگاه به عنوان کتاب الکترونیکی نیز وسیله نسبتا مناسبی است.

Kindle Fire برای چک کردن ایمیل ها از گوشی های موبایل بهتر است. ولی اگر قصد گشت و گذار در اینترنت و ساخت متون مختلف را دارید ما آیپد را به شما توصیه می کنیم.

در واقع کیندل فایر با قیمت 200$ دلار گزینه بسیار مناسبی است ولی جایگزین iPad نیست. Amazon Kindle Fire همچنین برای فرزندانی که تمایل دارند با تبلت خود فیلم های کارتونی و آموزشی مشاهده کنند، گزینه بسیار مناسبی است. می توانید مشخصات فنی Amazon Kindle Fire را در این آدرس مشاهده کنید.

آمازون با عرضه تبلت با سایز کوچک تر از iPad نشان داد که دستگاه هایی با سایز کوچک گاهی می توانند بیشتر مورد توجه قرار گیرند. اگر به دنبال تبلتی ارزان قیمت و کاربردی با مشخصات کیندل فایر هستید، مقالات زیر را مطالعه کنید.

  • آیا تبلت 199$ دلاری آمازون می تواد رقیب iPad شود؟
  • مقایسه فنی تبلت های Kindle Fire، iPad 2، Galaxy Tab 7.7 و HTC Flyer

Kindle Touch

kindle-firevstouchvsipad2

کیندل تاچ در اصل یک کتابخوان الکترونیکی است. نمایشگر این کتابخوان، مجهز به سیستم E-Ink بوده و به همین دلیل هنگام مطالعه طولانی مدت با تبلت ها ممکن است چشمان شما نه آسیب می بیند و نه خسته می شود.

هنوز جای بحث بسیار در مورد صفحه نمایش کتاب خوان های الکترونیکی با فناوری E-Ink یا جوهر الکترونیکی (طول عمر باتری بیشتر، شباهت زیاد به متون کاغذی کتاب های معمولی) در مقابل صفحه های نمایش LCD (رنگ های روشن تر و تصاویر رنگی) وجود دارد. اما در مجموع Kindle در بالای قله کتاب خوان های الکترونیکی قرار گرفته و مخاطبین بسیاری را جلب خود کرده است.

کیندل تاچ مانند تبلت عمل می کند اما محدودیت های بیشتری نسبت به iPad یا Kindle Fire دارد و در اصل کاربرد واقعی آن یک کتابخوان الکترونیکی است.

کیندل تاچ، همه امکاناتی که یک تبلت دارد را به شما ارائه نمی دهد. این دستگاه در دو نوع Wi-Fi و Wi-Fi/3G عرضه شده است.

کاربران Kindle Touch می توانند با استفاده از این دستگاه در اینترنت نیز گشت و گذار کنند ولی امکان نصب App و نرم افزار های مختلف بر روی کیندل تاچ وجود ندارد. در ادامه مشخصات کامل این کتابخوان را مشاهده می کنید.

جمع بندی

اگر هدف اصلی شما از خرید تبلت، مطالعه متون مختلف است، تبلت کیندل تاچ را به عنوان اولین گزینه در لیست خرید خود قرار دهید. با این کتاب خوان الکترونیکی همچنین می توانید در اینترنت گشت و گذار کنید. Kindle Touch مجهز به سیستم E-Ink بوده و به همین دلیل هنگام مطالعه متون، چشمان شما را خسته نمی کند.

اگر از تبلت به عنوان دستگاهی برای بازی، مشاهده ویدئو و خرید استفاده می کنید یا قصد دارید آن را برای فرزند خود تهیه کنید، به شما Kindle Fire را پیشنهاد می کنیم. از دیگر مزایای این تبلت سایز کوچک آن است. Kindle Fire مجهز به سیستم عامل اندروید است.

اگر قصد دارید تبلتی برای انجام کلیه امور روزمره خود داشته باشید، بتوانید بازی های جذاب روی آن نصب کنید، در اینترنت گشت و گذار کنید و سایز بزرگ تبلت برای شما اهمیت دارد، تبلت iPad را به شما پیشنهاد می کنیم. این تلبت می تواند جایگزین مناسبی به جای کامپیوتر باشد.

منبع: DigitalTrens

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات