رفع مشکل عمر باتری گوشی iPhone 4S و سیستم عامل iOS 5

یک‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
پیغام های متعددی مبنی بر کوتاه بودن عمر باتری iPhone 4S به سایت Apple ارسال شده است. مضمون این شکایات یکی بوده و کاربران در این پیغام ها به شرکت اپل اعلام کردند، ما گوشی جدید خود را دوست داریم ولی عمر باتری ضعیف آن کمی آزار دهنده است. مهندسین شرکت Apple شدیدا درگیر حل این مشکل و ارائه راهکارهایی به کاربران هستند. اگر شما هم قصد خرید iPhone 4S دارید و یا گوشی خود را به iOS 5 بروزرسانی کردید، این مقاله را مطالعه کنید.
تبلیغات

اپل در مشخصات فنی گوشی iPhone 4S به عمر باتری بالای آن اشاره کرده است:

  • باتری Lithium-ion قابل شارژ
  • امکان شارژ باتری گوشی توسط USB کامپیوتر یا آداپتور برق
  • عمر باتری 8 ساعته برای مکالمه با سیستم 3G و 14 ساعته برای مکالمه با سیستم 2G یا GSM
  • عمر باتری درحالت Stand-By : بالای 200 ساعت
  • عمر باتری برای استفاده از اینترنت: 6 ساعت با 3G و 9 ساعت با Wi-Fi
  • عمر باتری برای پخش ویدئو: بالای 10 ساعت
  • عمر باتری پخش موزیک: بالای 40 ساعت

تعدادی از کاربران iPhone 4S با Apple تماس گرفته و اعلام کرده اند که عمر باتری گوشی iPhone 4S قابل قبول نیست. مهندسین این کمپانی نیز یک برنامه بررسی دائمی عملکرد، روی گوشی های iPhone 4S نصب کردند تا مشکل این گوشی ها را بیابند.

طبق آمار بدست آمده، 10% از عمر باتری این دستگاه در هر ساعت استفاده، بدون دلیل هدر می رود. البته ظاهرا مشکل از گوشی نبوده و به سیستم عامل iOS 5 مربوط است.

کاربران iPhone 4S اعلام کردند که دستگاه خود را در حالتی که سرویس Siri آن غیرفعال بوده و هیچ App روی آن نصب نیست امتحان کرده اند. ولی باز هم همین میزان هدر رفتن عمر باتری را مشاهده کرده اند.

یکی از مهندسین ارشد این کمپانی به کاربران اعلام کرده:

[blockquote class="default"]این مشکل در حال بررسی بوده و تلاش برای بر طرف کردن آن ادامه دارد. ما کمپانی هستیم که به رضایت مشتریان اهمیت داده و مشکلات آن ها را رفع خواهیم کرد.[/blockquote]

این مقام ارشد Apple با تعدادی ازکاربران که دچار مشکل شده اند نیز شخصا صحبت کرده و اعلام داشته که به زودی مشکلشان را رفع می کند.

پس از بروز این مشکل، تعدادی از سایت ها یک راهکار برای جلوگیری از هدر رفتن عمر باتری در iPhone 4S یافتند. این مشکل مربوط به iOS 5 می شود و ایراد سخت افزاری iPhone 4S نیست. تنها کافی است وارد Setting شده و از قسمت Location Services گزینه System Services را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی Setting Time Zone را خاموش کنید. Setting Time Zone، به دلیل یک مشکل نرم افزاری به طور مداوم به دنبال بررسی مکان شما برای تنظیم ساعت بوده و موجب مصرف باتری بیشتر می شود.

منبع: Tech-Buzz

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات