آیپاد ده ساله شد

دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
دیروز دهمین سالگرد تولد iPod بود. این MP3 Player جذاب و کاربردی، اگرچه اولین پخش کننده صوتی نبود که به بازار عرضه شد. ولی موجب تحول بازار و دنیای پخش کننده های صوتی و تصویری قابل حمل گردید. در ادامه تاریخچه کوتاهی از پیدایش iPod را مشاهده می کنید.
تبلیغات

به جرات می توان گفت این دستگاه کوچک، دنیای پخش کننده های صوتی قابل حمل را متحول کرد. بعد از عرضه این محصول بود که کاربران توانستند قدرت و کیفیت یک MP3 Player واقعی را درک کنند.

با عرضه iTunes که نرم افزار انحصاری محصولات Apple است، کاربران توانستند درک تازه ای از سیستم آرشیو فایل ها پیدا کردند.

استیو جابز در مصاحبه ای با AllThings اعلام کرده که آنچه باعث موفقیت آیپاد و  آیفون نسبت به سایر پلیر و گوشی های بازار شده، کیفیت بالای سخت افزار در کنار نرم افزار بسیار خوب آنها است. در واقع جابز یکی از دلایل اصلی موفقیت محصولاتش را Software بسیار خوب آنها می داند.

ipodcake-thumb-550xauto-74347

مدتی بعد با باز شدن iTunes Store خرید موزیک ها از این سرویس آنلاین اینترنتی داغ شده و رونق گرفت.

پلیر های قابل حمل دیگر از خانواده iPod مانند iPod Nano، Shuffle و Touch کم کم وارد بازار شدند و جای iPod Classic قدیمی را پر کردند.

هر مدلی از آیپاد نسبت به مدل دیگر، کاربرد خاص خود را دارد. صفحه لمسی، قابلیت اتصال به اینترنت، عمر باتری بیشتر و وزن بسیار کم و... از جمله ویژگی هایی هستند که انتخاب را برای کاربران آسان می سازد.

برای مشاهده انواع مختلف iPod و بهترین کاربرد هر یک، مقاله زیر را مشاهده کنید.

  • مروری بر همه مدل های iPod

منبع: Dvice

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات