چگونه رنگ ماشین می تواند بر مصرف بنزین تاثیر بگذارد

دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
همه ما می دانیم که رنگ ها روشن نور را به خود جذب نمی کنند. به همین دلیل پوشیدن لباس های روشن در تابستان متداول است. ولی آیا این اصل علمی می تواند در مصرف بنزین هم تاثیر بگذارد. با مطالعه ادامه مطلب پاسخ را بیابید.
تبلیغات

بر طبق تحقیقات مرکز تکنولوژی های انرژی محیطی، انتخاب مناسب رنگ ماشین می تواند مصرف بنزین را کاهش دهد.

بر اساس نتایج این تحقیقات ماشین هایی که رنگ روشن تر دارند، گرمای کمتری نسبت به ماشین هایی با رنگ تیره جذاب می کنند. بنابراین در فصل تابستان و در مکان هایی که دمای هوا بالاست، هوای اطراف ماشین های تیره، گرم تر از هوای اطراف ماشین های روشن است.

به این ترتیب فردی که داخل ماشین تیره نشسته احساس گرمای بیشتری نسبت به فردی که داخل ماشین روشن نشسته می کند و به همین نسبت از کولر و تهویه هوای داخل ماشین بیشتر استفاده می کند.

اگر فردی که خودروی تیره رنگی دارد در هوای گرم به صورت معمول از کولر خودرو استفاده کند، با تهیه خودروی رنگ روشن می تواند حدودا 1.1 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

این میزان در نظر اول برای یک شخص یا خانوار شاید زیاد نباشد ولی اگر کاهش مصرف 1.1 درصدی بنزین را برای تعداد زیادی از افراد جامعه در نظر بگیریم، رقم بزرگی خواهد بود.

اگر نتایج این تحقیق نظر شما را جلب کرده، باید بدانید که رنگ های سفید و نقره ای روشن در ماشین ها بیشتری بازتاب نور را دارند.

نظر شما راجع به تاثیر رنگ ماشین در میزان مصرف انرژی چیست؟

منبع: Dvice

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات