بررسی گوشی Vivaz سونی اریکسون

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
مطالعه 9 دقیقه
گوشی Vivaz سونی اریکسون قیمت مناسب و ظاهر بسیار خوبی داشته و دارای دوربین 8.1 مگاپیکسل و ضبط ویدئوی HD است. یک کارت حافظه 8 گیگابایتی نیز داخل جعبه این گوشی موجود است. Viviz برای دوست داران YouTube محیط خوبی برای ارسال و دریافت فایل های ویدئویی در این وب سایت، فراهم کرده است. در ادامه این گوشی را در دست گرفته و تمام قسمت های آن را برای شما که تصمیم به خرید این گوشی دارید، بررسی می کنیم.
تبلیغات

ظاهر گوشی Vivaz

ظاهر این گوشی طوری طراحی شده که به راحتی در دستان شما قرار گرفته و برای کاربرانی که با موبایل خود به شبکه های اجتماعی نیز سر می زنند، وسیله ای کاربردی است. قسمت پشتی گوشی حالت منحنی داشته و خیلی صاف است. به همین دلیل اگر گوشی را با دقت در دستان خود نگه ندارید دائما لیز می خورد و روی زمین خواهد افتاد.

viviznHand-420-90

این گوشی در چهار رنگ موجود است و مدلی که ما آن را تست می کنیم نقره ای رنگ بوده و دو طرف گوشی هم با رنگ آبی تیره مزین شده است. جدا از LCD که براق و روشن است، قاب و پشت گوشی دارای طراحی پلاستیکی است و در کل جنس گوشی به نظر پلاستیکی می رسد.

دکمه ها و پورت های موجود روی بدنه گوشی

دکمه های Call، End و Menu روی گوشی مشهود هستند.

دکمه های صدا، زوم تصاویر و دوربین نیز در دو طرف گوشی لحاظ شده اند.

vivizButtonSide-420-90

دکمه Power نیز در قسمت بالایی گوشی قرار دارد.

vivizTop-420-90

خوشبختانه سونی اریکسون از یک جک هدفون 3.5 میلیمتری دراین گوشی استفاده کرده و خبری از سوکت هدفون قدیمی در این گوشی دیده نمیشود. یک پورت Micro USB  نیز در کناره این گوشی موجود است.

در جعبه ای کهVivaz  در آن قرار داده شده، چه وسایلی باید موجود باشد

در جعبه این گوشی باید یک شارژر، کابل اتصال MicroUSB به USB برای کامپیوتر شما و یک جفت هدفون سونی اریکسون به همراه قلم این گوشی موجود باشد. البته ما ترجیح می دادیم این گوشی حافظه داخلی داشته باشد. ولی ظاهرا سونی اریکسون یک کارت حافظه 8 گیگابایتی برای کاربرانش در نظر گرفته و خبری از حافظه داخلی با حجم بالا نیست.

سیستم عامل و گرافیک Viviz

سیستم عامل Symbian S60/S^1 معمولا در گوشی های نوکیا استفاده می شود. با وجود استفاده از این سیستم عامل، از ظاهر گرافیکی Viviz کاملا مشخص است که شما یک گوشی سونی اریکسون را در دست دارید.

viviz-crowdedmenunotamazing-420-90

منوها به خوبی دسته بندی شده و برنامه ها به راحتی قابل یافتن هستند. از آنجا که منو سونی اریکسون محدود به یک صفحه است، ممکن است چند زیرمنو در قسمت Options جمع شده باشند. اگر وقت کوتاهی را صرف درست کردن منوی صفحه اصلی بکنید ممکن است نیازی نداشته باشید زیاد به قسمت Options سر بزنید.

در تنظیمات پیش فرض این گوشی یک سطر با 5 ابزار مختلف در بالای صفحه وجود دارد(مانند تصویر زیر) که با توجه به هدف شما می تواند 5 کار مختلف انجام دهد. به طور مثال در تصویر زیر 5 ابزار به موارد نام برده محدود شده اند:

تماس های مورد علاقه، برنامه های شبکه های اجتماعی، میان برهای منو و Image Acting که همگی جزو برنامه های مورد علاقه ما هستند.

Vivaz_silver8_RT_Share-0-100

پاسخ گویی یا رد تماس در این گوشی به راحتی انجام پذیر است. ولی این راحتی در مورد قفل کردن صفحه گوشی صادق نیست. Viviz  به جای داشتن یک دکمه مجزا برای قفل کردن گوشی، عبارت Lock Screen and Keys  را پس از فشردن دکمه  Power نمایش می دهد، که با فشردن این عبارت روی صفحه نمایش گوشی، می توانید آن را قفل کنید. اگر این دکمه را زیاد فشار دهید ممکن است گوشی را خاموش کنید و اگر گوشی را قفل نکنید، و آن را در جیب خود بگذارید ممکن است شماره ای گرفته باشید و یا App در گوشی اجرا شده باشد.

سرعت عمل Viviz

گوشی سونی اریکسون مدل Viviz هم در زمان خاموش و روشن کردن و هم در حین اعمال و انجام بعضی تغییرات، کند عمل می کند. به طور مثال زمان لازم برای Auto-Rotate کردن در این گوشی، یک تا دو ثانیه است.

در گوشی viviz از پردازنده 720 MHz processor, PowerVR SGX GPU استفاده شده که پردازنده قوی برای یک گوشی است. همچنین قابلیت Multi-Tasking نیز دارد. بنابراین اگر برنامه ها را با زدن دکمه Menu یا End پایان دهید، برنامه ها در Background  در حال اجرا شدن هستند و در واقع بسته نشده اند. این حرکت خود می تواند باعث کند شدن دستگاه شما شود.

دانلود برنامه، بازی و .. به صورت آنلاین

شما می توانید برنامه ، بازی ، آهنگ و تصاویر پس زمینه مورد نظر خود را از فروشگاه Play Now  تهیه کنید. برنامه های Free این فروشگاه زیاد نیستند. پس بهتر است برنامه های خود را از سایت هایی که برنامه های رایگان در اختیار شما قرار می دهند، تهیه کنید.

منو Messaging گوشی سونی اریکسون

در این منو، حالت ها ی مختلفی برای مشاهده Message های شما وجود دارد. به طور مثال دیدن تک تک پیغام ها، یا مشاهده همه پیغام ها به صورت همزمان و به صورت Conversation . یعنی پیغام های فرستنده و گیرنده را در یک صفحه مشاهده کنید.

vivizMessagingMenu-210-100

تنظیمات ایمیل برای گوشی شما خصوصا اگر در Gmail باشد، بسیار ساده است. تنها کافی است Username و Passworld خود را وارد کنید. تنظیمات ایمیل برای سایر اکانت ها نیز خیلی دشوار نیست. ایمیل شما در حالت پیشفرض چک نمی شود تا شما را از ایمیل های جدید آگاه کند. تنها زمانی که inbox خود را باز می کنید ایمیل شما چک می شود.

تایپ کردن روان توسط صفحه نسبتا سفت و سخت Viviz خیلی هم راحت نیست. ضمن اینکه عملیات Auto Correctionهم در این گوشی وجود ندارد. بنابراین اگر در تایپ انگلیسی خود دچار مشکل شوید، این گوشی ایراد شما را اصلاح نخواهد کرد. برای جلوگیری از اشتباه در تایپ کردن می توانید از قلم این گوشی استفاده کنید(که خیلی هم جالب نیست. سال 2010 و قلم ؟)

viviz-MessageTinyQwerty-210-100

اینترنت

هر بار که یک App نیز به اینترنت داشته باشد و شما وارد آن شوید، viviz از شما در مورد Connection سئوال می کند. حتی اگر در حالت پیش فرض تنظیم کرده باشید که کدام اتصال را انتخاب کند. جابه جایی بین 3G  و WiFi بسیار ساده است. باز کردن صفحات با WiFi و 3G ساده است.

vivizWebBrowsing-210-100

شما می توانید در حالیکه  صفحات وب را مشاهده می کنید، روی صفحه مورد نظر زوم هم بکنید. ولی بزرگنمایی روی قسمت خاص امکان پذیر نیست و باید ابتدا صفحه را بزرگ کنید و سپس به قسمت مورد نظر اسکرول کنید.

سایت های Flash با این گوشی قابل مشاهده نیستند. مشاهده شبکه های اجتماعی مانند facebook و Twitter با این گوشی عذاب آور است. چراکه پس از هر بار خروج از گوشی و ورود مجدد، باید Log in کنید که برای گوشی که توئیتر را با عنوان Native Twitter در خود جای داده، خیلی جالب نیست.

دوربین Viviz

دوربین این گوشی نقطه قوت آن است. عکس های 8.1 مگاپیکسلی و ویدئوی 720P را نمی توانید در هر گوشی داشته باشید. آپشن های عکس برداری زیادی در این دوربین وجود دارد. ولی سرعت دوربین خیلی هم خوب نیست. دوربین این موبایل قابلیت Focus دستی ندارد. ولی می توانید یکی از آپشن های Focus مانند macro  برای close-ups و infinite mode  برای landscape shots   و portrait mode را انتخاب کنید. در ادامه تصاویر این دوربین در مد های مختلف را مشاهده می کنید.

تصویری که در مد Infinite  برای عکس برداری از محیط گرفته شده است.

viviz-camera-infinitie-mode

تصویر در مد Macro برای عکس هایی که از نزدیک گرفته می شوند.

viviz-camera-macro-mode

تصویر زیر نشان می دهد می توانید عکس های Panorama هم با این دوربین داشته باشید.

viviz-camera-seamlesspic-panorama

نقطه ضعف گوشی در انداختن عکس از اجسام در حال حرکت است.

viviz-camera-moving-obj

نرم افزار پخش موزیک Viviz

ظاهر گرافیکی نرم افزار پخش موزیک Viviz نسبت به سری های قبلی بسیار بهتر است و همه آپشن های artist،  albums، playlist، کتاب های صوتی و podcast را نیز دارد.

فایل های موزیک بر اساس حروف الفبا، مرتب می شوند. در لیست آهنک ها artwork ها را نمی توانید مشاهده کنید. پخش موزیک در این گوشی کمی Bass-Heavy است که و equalizer هم برای تنظیم صدا وجود ندارد.

وقتی Music Player در پس زمینه در حال پخش است، دکمه های میان بر برای کنترل آهنگ ها روی صفحه ظاهر می شود. می توانید خیلی راحت از Music Player به Video Playback یا Photo library تغییر مسیر بدهید. زیرا همه این پلیر ها در یک App هستند.

viviz-MediaPlayer-420-90

کیفیت صدا در این Player پایین تر از آنچه ما تصور می کردیم است. چراکه سونی اریکسون معمولا پلیر های خوبی برای پخش موزیک دارد. این گوشی یک radio Player معمولی هم دارد. حافظه داخلی این گوشی 75 مگابایت است ولی اسلات کارت حافظه این گوشی تا 16 گیگابایت را می تواند ساپورت کند.

طول عمر باتری این گوشی

با گوشی سونی اریکسون viviz می توانید 5 ساعت و 20 دقیقه صحبت کنید یا 2 ساعت و 30 دقیقه تماس ویدئویی داشته باشید یا بیش از 43 ساعت گوشی خود را Standby نگه دارید. البته ما یک روز کامل از این گوشی برای تست وبدئو و همه جوانب استفاده کردیم و پس از یک روز، دستگاه نیاز به شارژ مجدد داشت.

قیمت این گوشی در فروشگاه های مختلف بین 235$ دلار تا 300$ دلار متغیر است. اگر از این گوشی استفاده می کنید یا قصد استفاده از آن را دارید، تجربه خود را با ما در میان گذارید و در بخش کامنت ها، نظر خود را برای ما بنویسید.

منبع: Techradar

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات