محل سکونت دوستان خود را در فیس بوک ببینید

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸
مطالعه 1 دقیقه
Application جدید فیس بوک که توسط Luke Korth نوشته شده این قابلیت را دارد که محل سکونت شما را مشخص کند. ولی آیا حدس این برنامه همیشه درست است؟
تبلیغات

نام این برنامه "Where Are My Friends" است و نوشتن آن برای Luke تنها یک هفته طول کشیده است. بنابراین باید دید عملکرد برنامه چگونه است و چرا این برنامه برای کاربران داخل ایران کاربرد ندارد.

به محض اینکه شما برنامه را باز می کنید این برنامه IP و عکس شما را دریافت می کند. سپس با کمک گرفتن از DataBase که مربوط به Host IP ها است و مکان مربوط به هر Host که در این DataBase ذخیره شده، و همچنین از طریق GIS روی Google Map محل سکونت شما مشخص می گردد. تفاوت "Where Are My Friends" با سایر App های مشابه این است، که این برنامه محل سکونت شما را به صورت اتوماتیک از طریق GIS مشخص می کند ولی در در سایر App ها باید به صورت دستی محل سکونت خود را مشخص کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، رنگ سبز مربوط به شما، رنگ آبی مربوط به دوستان شما و رنگ قرمز مربوط به سایرین است.

و اما کاربران ایران: به علت اینکه ما معمولا از فیل**تر**شکن برای وصل شدن به Facebook استفاده می کنیم، IP واقعی به این برنامه داده نمی شود. بنابراین IP نادرست و در نتیجه محل اقامت نادرست برای شما ثبت می شود. Luke تصمیم دارد در آینده، فاصله بین شما و دوستانتان را از طریق همین App مشخص کند.

برای دریافت این Application به این لینک مراجعه کنید

منبع: Pcworld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات