جمع‌بندی CES2011: معرفی برترین لپ‌تاپ‌های CES

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
مطالعه 8 دقیقه
بهترین لپ تاپ‌هایی که در CES معرفی شدند کدامند؟
تبلیغات

CES2011 نیز به پایان رسید و ما نیز تمام تلاش خود را برای رساندن خبر های مهم به شما کردیم و پس از این سعی در ارائه جمع بندی های کلی از این نمایشگاه می‌کنیم. چراکه در ماه های آینده بسیاری از این محصولات دراختیار شما خواهد بود و برای اینکه بدانید کدام محصول مناسب شما است، نیاز به این جمع بندی و مقایسه ها خواهید داشت. در این مرحله برترین لپ‌تاپ‌های این نمایشگاه را بررسی کرده و مشخصات کلی آن‌ها را بازبینی خواهیم کرد. اگر در آینده قصد خرید لپ تاپ را دارید این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

اگر قرار است در آینده (دور یا نزدیک) یک لپ تاپ تهیه کنید، بهتر است سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که تعدادی از تکنولوژی های روز را دارا باشد. لپ تاپی که چند تکنولوژی جدید داشته باشد می‌تواند اوقات فراغت شما را نیز به بهترین نحو پر کند. بنابراین به لیست لپ‌تاپ‌های انتخابی ما دقت کنید.

Razer Switchable

razer-switchbladconceptces-2011small

    این لپ تاپ مخصوص گیمر ها طراحی شده است. در نمایشگاه CES از این محصول بسیار استقبال شد. در واقع دکمه های کیبورد این لپ تاپ از جنس LCD هستند و ظاهرا در بازی‌های مختلف هم تصاویر نمایشی آن‌ها تغییر می‌کند. این لپ تاپ برای بازی به یک کنسول واقعی تبدیل می‌شود. Razer Switchable علاوه بر داشتن قابلیت گشت‌و‌گذار در صفحات وب و مشاهده فایل‌های صوتی و تصویری، دوربین نیز دارد.

    ولی بازه قیمتی این مدل در حد نت بوک ها خواهد بود. در صورتی که به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید و یکی از اهدافتان برای خرید لپ تاپ، بازی کردن با آن است به شما پیشنهاد می کنم این خبر را در مورد Razer Switchable از دست ندهید و اطلاعات کامل این لپ تاپ را مشاهده کنید.

    این لپ تاپ، یا نت بوک یا به نحوی کنسول 7 اینچی واقعا جذاب است و اگر آن را از نزدیک ببینید برای داشتن آن لحظه شماری خواهید کرد.

    Lenovo LePad و IdeaPad U1 لپ تاپی که سیستم عامل اندروید و Windows 7 دارد

    Lenova-LePad-and-IdeaPad-U1-2

    Lenova یک شاهکار از خود ارائه کرده است. یک تبلت با سیستم عامل اندروید که وقتی آن را روی Dock زیبای IdeaPad U1 قرار می دهید تبدیل به نت بوکی با Windows 7 می‌شود. یعنی شما هم‌زمان لذت استفاده از دو سیستم عامل را خواهید برد.

    در واقع Dock این تبلت هم یک سیستم عامل و پردازنده مجزا دارد(که در ادامه مشخصات آن بررسی کردیم) و زمانی که تبلت در آن قرار می‌گیرد از صفحه‌نمایش آن استفاده می‌کند. شما لذت استفاده از سیستم عامل بسیار خوب اندروید و سیستم عامل آشنا و قدیمی خود ‌Windows 7 را هم‌زمان تجربه می‌کنید.

    مشخصات Dock تبلت که IdeaPad U1 نام دارد

    U1 که محل قرار گرفتن این تبلت است (dock) دارای Windows7 Home Premium و پردازنده 1.2 GHz Intel CULV Core i5-540UM است. حافظه RAM این مدل 2 گیگابایت DDR3 است و حجم دیسک سخت آن 320 گیگابایت است. ضمنا یک پورت USB و یک پورت HDMI هم دارد.

    مشخصات تبلت که LePad نام دارد

    رزولوشن این تبلت 10.1 اینچی که دارای سیستم عامل اندروید است، 1280 در 800 پیکسل بوده و پردازنده آن نیز Qualcomm Snapdragon 1.3GHz است. LePad یک گیگابیت RAM و بلوتوث، Wi-Fi، 3G نیز دارد. ضمنا یک اسلات برای سیم‌کارت موبایل نیز و دوربین 2 مگاپیکسلی از ویژگی های این تبلت است.

    برای یک لپ تاپ مشخصات بسیار خوبی است. این مدل در حال حاضر در بازار چین موجود است. قیمت تبلت LePad باورنکردنی است. تنها 520$ دلار. اگر شما Dock تبدیل تبلت به نت بوک را هم می‌خواهید باید 1300$ دلار هزینه کنید (البته 1300$ دلار برای Dock و تبلت). ما هم خیلی مشتاقیم در مورد این تبلت بیشتر بدانیم. بنابراین فعلا این تبلت را در لیست خرید لپ‌تاپ‌های ارزان خود قرار دهید تا در ادامه سایر لپ‌تاپ‌های جذاب را به شما معرفی کنیم.

    لپ تاپ سه بعدی بی‌نیاز از عینک Toshiba

    Toshipa-Glass-Free-3D-Laptop

    لپ تاپ جدید توشیبا که با نام Qosmio عرضه خواهند شد مجهز به دو نمایشگر با اختلاف زاویه بوده و تصویر سه بعدی را به دلیل اختلاف زاویه، تشکیل می‌دهد. نمایشگر این نوت بوک دارای ویژگی خاصی است که حرکت چشم را کنترل کرده و تشخیص می‌دهد چه زمانی کاربر سر خود را حرکت می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود نیازی به استفاده از عینک نداشته باشید و برای تماشای تصاویر سه بعدی مجبور به قرار دادن سر در زاویه خاص یا روبروی نمایشگر نباشید. خود نوت بوک حرکت سر شما را تشخیص داده و تصاویر را براساس زاویه شما نسبت به نمایشگر تصاویر را به نمایش در می‌آورد.

    بنابراین این نوت بوک سه بعدی بی‌نیاز از عینک جزو برترین های بازار خواهد بود. این نوت بوک علاوه بر این بسیار باهوش نیز هست و تصاویر را به صورت جذاب و فوق‌العاده ای برجسته می‌کند. به‌طور کل کیفیت ویدئویی این لپ تاپ بسیار خوب است. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این لپ تاپ سه بعدی بی‌نیاز از عینک دردسترس نیست. ولی به محض دریافت مشخصات کامل، آن را دراختیار شما قرار خواهیم داد.

    نوت بوک Pavilion dm1 11 اینچی HP با پردازنده جدید AMD Fusion

    HP-pavilion-dm1-2

    ضخامت این نوت بوک 11 اینچی که 1580 گرم وزن دارد، کمتر از 1 اینچ است. dm1 جزو اولین سری های لپ تاپی است که از پردازنده‌های جدید AMD Fusion استفاده می‌کند.

    این لپ تاپ مجهز به تکنولوژی CoolSense است. در واقع تنظیم دمای لپ تاپ و قدرت فن به دست شما است و می‌توانید در مواقع لزوم آن را کم یا زیاد کنید. این لپ تاپ بیش از 10 ساعت عمر باتری دارد. همچنین دیسک سخت این مدل 750 گیگابایت و 7.200rpm است. از دیگر مشخصات این لپ تاپ کوچک و بسیار قدرتمند، می‌توان به GPS و درایو Blu-ray خارجی اشاره کرد.

    HP در مورد این سیستم جدید خود می‌گوید:

    Dm1 از نت بوک های بازار بزرگتر بوده و قدرت آن نیز بیشتر است. این لپ تاپ می‌تواند برای رنج زیادی از کاربران مفید باشد. از جمله دانش آموزان، موبایل بازان حرفه ای و افرادی که به‌دنبال یک لپ تاپ کوچک ولی قدرتمند هستند.

    Dm1 از تاریخ 9 ژانویه با قیمت 499$ دلار در ایلات متحده موجود خواهد بود و مشخصات کامل تر آن نیز در ادامه مشخص شده است.

    • 3GB DDR3 RAM
    • 320GB HDD, 7,200rpm
    • 1,366x768-pixel 11.6-inch display
    • Bluetooth and 802.11b/g/n
    • HDMI output
    • لپ‌تاپ‌های سری 9 سامسونگ، رقیب MacBook Air
    Samsung-9-series-macbookair

    دست گرفتن لپ تاپ زیبای سامسونگ واقعا حس خوبی به انسان می بخشد. نوت بوک سری 9 سامسونگ بسیار باریک بوده و در عین حال مستحکم به نظر می‌رسد. لبه های لپ تاپ، زاویه تیزی دارند و این خود باعث می‌شود احساس کنید لپ تاپ بسیار بسیار باریکی در دست شما است. آیا قطعات کار رفته درون لپ تاپ نیز زیبا و خوب هستند؟ در ادامه مشخصات بیشتر این لپ تاپ را مشاهده می‌کنید.

    از مشخصات این لپ تاپ می‌توان به پردازنده Intel Core i5-2537M، چهار گیگابایت رام DDR3 ، دیسک سخت 128 گیگابایتی و سیستم عامل Windows 7 Professional اشاره کرد. این لپ تاپ 13 اینچی، باریکترین مدل لپ تاپ سامسونگ است و 1260 گرم وزن دارد.

    قیمت این لپ تاپ زیبا کم نیست و برای خرید آن باید 1.599$ دلار هزینه کنید. در صورتی که این لپ تاپ جزو گزینه‌های خرید شما برای آینده است.

    لپ تاپ Acer Iconia دارای دو صفحه‌نمایش لمسی

    a

    این لپ تاپ را می‌توان تبلت دو صفحه ای نیز خواند. یکی از جذابترین لپ‌تاپ‌های معرفی شده در CES همین مدل است. به شما پیشنهاد می‌کنم این فیلم را حتماً مشاهده کنید.

    هنوز قیمت لپ تاپ و زمان مشخصی از تاریخ تولید انبوه این مدل ارائه نشده است.

    لپ‌تاپ‌ها Satelite E305 Toshiba با Intel Wireless Display و پخش تصاویر 1080P

    Toshipa-E105-IntelWireless-display

    لپ تاپ Satelite 305 توشیبا که مشخصات آن به روزتر شده است این بار با نسل جدید پردازنده‌ها به نام Intel Core i5-2410M و همچنین نسل جدید Intel Wireless Display ارائه می‌گردد. E305 با این دو فناوری جدید قادر خواهد بود ویدئو هایی با کیفیت 1080P را نمایش دهد.

    قیمت E305 با هارد 500گیگابایتی 7200rpm و آنتن Wimax ready و پورت USB3.0 حدود 1.089$ دلار است.

    لپ تاپ سه بعدی Sony Vaio سری F با قابلیت تبدیل دو بعدی به سه بعدی

    نوت‌بوک‌های 16اینچی سری F وایو اولین نوت‌بوک‌های سه بعدی نیستند، نوت‌بوک‌های بسیاری با فناوری 3D انویدیا معرفی شده‌اند و قابلیت اجرای بازی‌های سه بعدی و پخش تصاویر سه بعدی را دارند، اما هیچ کدام به اندازه سری F وایو جلب توجه نمی کنند.

    دلیل اصلی آن نیز استفاده از درایو پخش‌کننده سه بعدی Blu-Ray و قابلیت تبدیل دو بعدی به سه بعدی در سری F است. در این سری یک دکمه به نام 3D قرار داده شده است که بین حالت دو بعدی و سه بعدی تغییر حالت می‌دهد.

    این لپ تاپ هم آنقدر جذاب و قدرتمند است که ترجیح دادیم یک مقاله کامل در مورد آن دراختیار شما قرار دهیم.

    ضمنا قیمت دقیق این مدل هنوز مشخص نیست.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات