اکسپریا زد 5 کامپکت سونی معرفی شد؛ اسنپدراگون 810 و فوکوس خودکار در 0.03 ثانیه

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که انتظار می‌رفت سونی در جریان برگزاری مراسم معرفی محصولات خود در ایفا ۲۰۱۵، گوشی هوشمند اکسپریا زد ۵ کامپکت را معرفی کرد.
تبلیغات

دقایقی پیش سونی در جریان برگزاری مراسم معرفی محصولات خوددر جریان ایفا ۲۰۱۵ از اکسپریا زد ۵ کامپکت رونمایی کرد. سونی همچنان به الگوی طراحی امنی بالانس وفادار مانده و پرچمداران امسال این کمپانی ژاپنی نیز از نظر ظاهری از همین الگوی طراحی پیروی می کنند که شامل پنل جلو و پشت شیشه‌ای به همراه لبه شبیه به بامپری است که حول گوشی هوشمند را فراگرفته است.

از نظر مشخصات فنی هر سه گوشی هوشمند دارای ظاهر مشابهی هستند. در مورد اکسپریا زد ۵ کامپکت اما شرایط کمی متفاوت‌تر است. این گوشی هوشمند از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، دو گیگابایت حافظه‌ی رم و قابلیت ضد آب بدون بهره‌گیری از پوشش برای درگاه‌ها است. حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی این گوشی هوشمند را می‌توان از طریق میکرو SD تا ۲۰۰ گیگابایت افزایش داد. سونی مدعی است که با یکبار شارژ این گوشی می‌توان آن را تا دو روز مورد استفاده قرار داد. رزولوشن صفحه‌ی نمایش ۴.۶ اینچی اکسپریا زد ۵ کامپکت ۷۲۰p است.

XperiaZ5Sony 1

بزرگ‌ترین تغییر در اکسپریا زد ۵ کامپکت و دو گوشی هوشمند دیگر معرفی شده را باید در بکارگیری سنسور ۲۳ مگاپیکسلی و همچنین بهره‌گیری از سنسور اثر انگشت توسط این گوشی هوشمند خواند. سونی سنسور اثر انگشت را روی کلید پاور و در لبه گوشی قرار داده است. سنسور اثر انگشت در اکسپریا زد ۵ کامپکت در یک حلقه‌ی فلزی استوانه‌ای باریک، بصورت فشرده‌تری در لبه‌ی گوشی جای گرفته است. سونی معتقد است که لبه‌ی گوشی از نظر دسترس‌پذیری در مقایسه با پنل جلویی مکان بهتری است.

XperiaZ5Sony 2

از جمله‌ی قابلیت‌های سنسور جدید مورد استفاده باید به بهره‌گیری از فناوری هیبریدی در فوکوس خودکار اشاره کرد که زمان فوکوس در این گوشی‌ها را به ۰.۰۳ ثانیه کاهش داده است. همچنین با استفاده از تصاویر می‌توان تا 5x زوم کرد.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات