بررسی Nokia N8، دوربین 12 مگاپیکسلی و ضبط HD

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۱
مطالعه 4 دقیقه
این بار نوکیا با گوشی جدیدی وارد بازار رقابت می‌شود که قابلیت های کم نظیری دارد. دوربین 12 مگاپیکسلی، ضبط ویدئوی HD، حافظه داخلی 16 گیگ و یک Player جذاب به همراه سیستم عامل سیمبیان 3، هر کاربری را برای خرید این گوشی وسوسه خواهد کرد. در بررسی این گوشی نکات ضعف و قوت آن و پیغام نوکیا به کاربران را بررسی خواهیم کرد.
تبلیغات

Nokia N8 گوشی نسبتاً بزرگی است که صفحه 3.5 اینچی OLED دارد و فقط 12.9 میلی‌متر ضخامت دارد. البته جزو باریکترین گوشی‌ها نیست ولی به‌راحتی در جیب شما جا خواهد شد. یکی از ایرادات ظاهری این گوشی وجود یک پیچ بزرگ روی گوشی است که به نظر خیلی عجیب می آید. گوشی با این ظرافت و این پیچ!!

Nokia_N8_Pich

یکی دیگر از مشخصات این گوشی، نداشتن باتری قابل جابجایی است. در واقع تنها راه قرار دادن سیم‌کارت و MicroSD ازطریق لبه های گوشی است و مانند دستگاه هایی که باتری قابل جا به جایی دارند، محل تعویض سیم‌کارت داخل محل قرارگیری باتری نیست. نداشتن باتری قابل جا به جایی یک پیغام بزرگ از طرف نوکیا است. به این معنی که گوشی نوکیا شما هیچ‌گاه هنگ نخواهد کرد و شما مجبور نیستید دائما باتری را از گوشی جدا کنید. این مشکلی بود که در سری های پیشین نوکیا وجود داشت و شما به علت هنگ کردن های مکرر گوشی مجبور بودید باتری را از گوشی جدا کنید. ظاهراً نوکیا در رفع این مشکل تمام تلاش خود را کرده و اکنون اطمینان حاصل کرده است که N8 هنگ نخواهد کرد. پیغام بزرگی است. باید دید در عمل چگونه است و آیا واقعا احتیاجی به باتری قابل جدا شدن ندارد!

Nokia_N8_unremovamle_battery

قاب این گوشی از جنس آلمینیوم است و نوکیا تأکید دارد ضد خش است. اگرچه در تصویر مشاهده می‌کنید ادعای صحیحی نیست و در بعضی قسمت ها رنگ کنده شده‌اند.

Nokia_N8_scratch_resistannt

یکی از ویژگی های بسیار عالی این گوشی دوربین 12 مگاپیکسلی N8 است که نوکیا مدعی شده بهترین دوربین موجود در گوشی هاست. البته ما به نوکیا تذکر می دهیم همیشه از واژه "بهترین" استفاده نکند. زیرا ممکن است گوشی مثل Altec LEO با دوربین 14 مگاپیکسلی روی دست نوکیا بلند شود. دوربین 12 مگاپیکسلی N8 دارای فلش Xenon است و عکس هایی واضح ارائه می‌دهد. همچنین دوربینی بسیار سریع عکس می‌گیرد، دوربین فیلم‌برداری HD نوکیا نیز بسیار تأثیرگذار است.

Nokia_N8_HD_

فیلم گرفته شده با دوربین N8 داری کیفیت تصویر و صدای بالای خواهد بود. تصویر ویدئوی نوکیا که با کابل HDMI از گوشی به تلویزیون منتقل شود نیز خیلی خوب است. امیدواریم راهی برای برقراری ارتباط بدون سیم هم وجود داشته باشد. ولی وجود پورت HDMI هم یکی از بهترین گزینه هایی است که در بسیاری از گوشی‌ها تعبیه نشده است.

Nokia_N8_hdmi

از قابلیت های دیگر این گوشی می‌توان به Music Player جذاب، CPU قوی 680MHz، حافظه داخلی 16GB که ازطریق Micro SD قابل ارتقا هم است اشاره کرد. نوکیا از سیستم عامل Symbian 3 در این گوشی استفاده کرده است. مرورگر وب این گوشی به نظر کمی کند می‌رسد و در مقایسه با Browser گوشی های مثل iPhone 4 و HTC Desire خوب به نظر نمی رسد.

Nokia_N8_player

عمر باتری N8 خیلی زیاد نیست. 1200 mAh یعنی 20% کمتر از عمر باتری های سایر گوشی های هم ردیف این مدل. برای مشاهده سایر مشخصات فنی این گوشی که به قیمت 500 دلار در ماه اکتبر سال 2010 به بازار خواهد آمد می‌توانید به سایت GSMarena مراجعه بفرمایید.

منبع: Tecradar

[italic]www.zoomit.ir[/italic]

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات